شناسه خبر : 39574

اختصاصی چابک آنلاین؛

حجم فروش لبنیاتی های بورسی ۱۷ درصد رشد کرد

حجم فروش لبنیاتی های بورسی 17 درصد رشد کرد

ارزش فروش لبنیاتی های حاضر در بورس نیز ۵۳ درصد رشد داشت.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، گروه صنعتی «لبنیات» در بورس شامل نمادهایی می شود که در حوزه تولید و فروش محصولات لبنیاتی فعالیت دارند.

این گروه که شامل 11 نماد فعال بوده توانسته با اخذ مجوزهای  لازم برای افزایش قیمت محصولات روند سودسازی خود را بهبود بخشد.

آمارهای منتشره حاکی از این است که این شرکت ها که عمده محصولات خود را به فروش داخلی می رسانند، توانسته اند در بازارهای داخلی بهتر عمل کنند و حجم فروش محصولات خودرا نیز به 338 هزار و 161 تن برسانند.

این موضوع نشان می دهد که این گروه فعال در بازار سرمایه، با کسب سرمایه مناسب، بهبود کیفیت محصولات و خدمات و رقابتی کردن قیمت های تمام شده محصولات، جایگاهی که در سال های قبل عمدتأ به خرده فروشان محصولات لبنی واگذار کرده بودند را باز پس بگیرند.

در جدول زیر، تغییرات حجم و ارزش فروش لبنیاتی ها با دوره مشابه سال قبل مقایسه شده است.

Capture

طبق اطلاعات مندرج در جدول فوق نماد «عالیس» تنها نمادی در گروه بوده که با کاهش حجم فروش در بخش لبنیات مواجه شده است.

"بهاررز عالیس چناران"، تولید کننده لبنیات و انواع نوشیدنی، با وجود کاهش حجمی فروش محصولات توانسته درآمد بخش لبنیات خود را 55 درصد و درآمد بخش نوشیدنی خود را 16 درصد افزایش دهد.

شیر پاستوریزه پگاه خراسان با نماد معاملاتی «غشان» با افزایش 59 درصدی حجم فروش توانسته 909 میلیارد تومان ارزش فروش شناسایی کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 41 درصد بهبود داشته است.

رشد ارزش فروش لبنیاتی های بورسی در حالی رخ داده که دست اندرکاران امر،با اشاره به افزایش هزینه حمل و نقل، افزایش هزینه بسته بندی و افزایش هزینه انرژی از کاهش حاشیه سود تولیدات خود خبر می دهند.

هزینه برق مصرفی لبنیاتی ها 28.5 درصد افزایش داشت

در جدول زیز میزان مصرف انرژی تولید کنندگان محصولات لبنی فعال در بازار سرمایه با دوره مشابه سال قبل آورده شده است.

2

بر اساس اطلاعات مندرج در جدول بالا این شرکت ها 11.95 میلیارد تومان برای برق مصرفی و 12.16 میلیارد تومان برای گاز مصرفی هزینه پرداخت کرده اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشدی حدود 28 درصدی داشته است.

 

ارسال نظر