شناسه خبر : 37654

اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد ۵۳ درصدی درآمد لبنیاتی های بورسی

حجم فروش لبنیاتی ها ۲۲ درصد افزایش یافت

رشد 53 درصدی درآمد لبنیاتی های بورسی

شرکت های لبنیاتی ازجمله شرکت هایی هستند که در مواجهه با تورم نهاده وحقوق و دستمزد، بیشترین انعطاف را از خود نشان می دهند.

چابک آنلاین، سعید رشیدی، این گروه از صنایع تولیدی در سال های گذشته توانسته  از طریق اخذ مجوز افزایش قیمت و همچنین افزایش تنوع محصولات ، حاشیه سود خود را حفظ کند و حتی روند سودسازی خود را ادامه دهد.

این موضوع بخصوص در سال گذشته و فصل بهار سال 1402، قابل مشاهده است؛ بطوری که در سال گذشته، با وجود  افزایش قیمت شیرخام ، شرکت ها توانستند میزان سودسازی خود را بیش از 240 درصد افزایش دهند.

این رشد سودسازی در سال 1401، با وجود کاهش حدود 20 درصدی حجم فروش آنها به دست آمد.

درسال جاری نیز ، به نظر می رسد که شرکت های لبنیاتی بورسی توانسته اند با وجود افزایش قیمت شیرخام ، روند رشد درآمد و سودسازی خود را افزایش دهند.

براساس گزارش های تولید و فروش منتشر شده برای عملکرد 11 شرکت تولیدکننده محصولات لبنیاتی فعال در بازار سرمایه ، این شرکت ها تا پایان تیرماه سال جاری بیش از 7 هزار و 800 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، رشد 53 درصدی را به ثبت رسانده است.

همچنین در این مدت حجم فروش لبنیاتی های بورسی حدود 22 درصد افزایش داشته است.

درجدول زیر، تغییرات حجم و ارزش فروش لبنیاتی ها بایکدیگر مقایسه شده است.

1

براساس ارقام موجود در جدول ، دوره منتهی به انتهای تیرماه 1402، بیشترین رشد درآمد در نمادهای «غپاک» ، «عالیس» و «غپاذر» اتفاق افتاده است.

رشد درآمد لبنیاتی های بورسی درحالی است که مدیران صنعت با اشاره به افزایش هزینه حمل و نقل ، افزایش هزینه بسته بندی و افزایش هزینه انرژی ، از کاهش حاشیه سود تولیدات خود خبر می دهند.

روندی که در صورت های مالی آنها نمود نداشته و شرکت ها توانسته اند از طریق افزایش قیمت به موقع محصولات و بکارگیری روش های نوین بازاریابی و فروش ، ریسک های موجود را پوشش دهند.

هزینه برق مصرفی لبنیاتی ها 40 درصد افزایش یافت

درجدول زیر تغییرات هزینه انرژی شرکت های لبنیاتی فعال در بازار سرمایه بایکدیگر مقایسه شده است.

2

بر اساس این ارقام ، شرکت ها در دوره منتهی به 31 تیر 1402، روی هم رفته کمتر از 17 میلیارد تومان بابت برق و گاز مصرفی خود هزینه کرده اند.

ارقامی که هرچند در مقایسه با حجم تولیدات آنها ناچیز است، اما رشد حدود 40 درصدی در هزینه برق و حدود 47 درصدی در هزینه گاز آنها را نشان می دهد.

 

ارسال نظر