شناسه خبر : 33847

تولید برق در حال رسیدن به تعادل است

تولید برق در حال رسیدن به تعادل است

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به کاهش فاصله تولید و مصرف، تولید برق در حال رسیدن به تعادل است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: وضعیت ما در شاخص‌های اقتصادی رو به رشد است. علی رغم مشکلاتی که داشتیم جهش‌های چشمگیری را در یکی دو سال اخیر داشتیم. به عنوان مثال شاخص رشد در این دو سال به طور متوسط ۴ درصد بوده که البته با هدف‌گذاری ۸ درصدی رهبری فاصله داریم. در حوزه معدن ۳‌درصد و در حوزه صنعت و کشاورزی هم رشد نزدیک به ۶ درصدی داشتیم.

در مباحثی مانند فروش نفت، بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰هزار بشکه فروش داشتیم که پیش‌از این ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار بود. در شرایطی این اتفاقات افتاده که ناترازی‌های زیادی داشتیم. در حوزه انرژی ناترازی داریم و یکی از حوزه‌هایی که اتفاقات خوبی در آن افتاده حوزه برق است. 

او ادامه داد: سال‌های قبل خاموشی‌های مکرر خانگی داشتیم، اما در این ناترازی‌ها چند راهبرد در نظر گرفته شد. در مرحله اول اقدامات بزرگی در حوزه تولید اتفاق افتاد. 

در این یکی دو سال به اندازه دولت قبل نیروگاه احداث شد و در کنار آن اقدامات نوآورانه‌ای در زمینه انرژی‌های نو صورت گرفت. با سیاست گذاری‌ها در حوزه تولید و بخش صنایع نیز اتفاقات خوبی رخ داد.

معاون رئیس جمهور گفت: گاهی در دولت مولفه زمان فراموش می شود، اما در وزارت نیرو دولت سیزدهم بسیاری از پروژه‌ها به صورت جهادی انجام شد. اتفاقی که در آبرسانی به همدان افتاد بسیار ویژه بود.

منصوری ادامه داد: ابعاد اجتماعی آب و برق از حوزه اقتصادی آن پررنگ‌تر شده است. جمیع ابعاد جامعه انسانی را در بر می گیرد و به همین دلیل برنامه ریزی جامعی می خواهد. باید هر دو بخش صنعت و خانگی را با خط قرمز تأمین پایدار آب و برق برای مشترکان خانگی پیگیری کنیم.

عضو هیئت دولت گفت: افتخار ما این است که در کنار کسری‌ها امتداد توسعه و تولید را متوقف می کنیم. کشور به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است. گام به گام فاصله تولید و مصرف کاهش می‌یابد تا به یک تعادل برسیم.

 

ارسال نظر