شناسه خبر : 33791

مصرف برق ۲۰درصد افزایش یافت

 مصرف برق ۲۰درصد افزایش یافت

رشد ۲۰ درصدی و افزایش ۹هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته، نشان از افزایش دمای هوا و روشن شدن زود هنگام وسایل سرمایشی در نیمه بهار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، درحالی‌که هرساله از میانه خردادماه انتظار شروع پیک تابستانه مصرف برق وجود دارد، اکنون در روزهای میانی اردیبهشت‌ماه با افزایش نسبی دمای هوا و به‌مدار آمدن زودهنگام وسایل سرمایشی، شاهد رشد قابل توجه مصرف برق در کشور هستیم.

میزان تقاضای مصرف برق کشور در روز گذشته (23 اردیبهشت ماه) به مرز 54 هزار و 844 مگاوات رسید. این در شرایطی است که میزان تقاضای مصرف برق در ساعت‌های میانی روز دوره مشابه سال گذشته عدد 45 هزار و 840 مگاوات را ثبت کرده است.

میزان تقاضای مصرف برق نسبت به روز مشابه هفته گذشته حدود 6هزار و 500 مگاوات که معادل مصرف 6 استان کشور بوده، افزایش یافته است.

رشد 20 درصدی و افزایش 9هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته، نشان از افزایش دمای هوا و روشن شدن زود هنگام وسایل سرمایشی در نیمه بهار دارد.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران از هموطنان درخواست شده تا از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار(12 تا 17) استفاده نکرده و دمای کولرها را روی درجه 24 تنظیم کنند.

ارسال نظر