شناسه خبر : 33259

بانک‌های پرمصرف برق پایتخت شناسایی شدند

بانک‌های پرمصرف برق پایتخت شناسایی شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با هدف اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر الزام ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به مدیریت مصرف انرژی، ۵۰ گروه اجرایی با حضور در شعب بانک‌های شهر تهران، نسبت به شناسایی و فهرست‌برداری بانک‌های پرمصرف اقدام کردند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، "کامبیز ناظریان" با بیان اینکه از ۱۵ خردادماه با پرمصرف‌ها برخورد خواهد شد، گفت: مطابق با رویه ابلاغی سال گذشته و بر اساس مصوبه هیات دولت، همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظف هستند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با هدف اطمینان از تامین برق مورد نیاز شهروندان و حفظ پایداری شبکه توزیع برق کلان‌شهر تهران با تدوین بیش از ۱۴۲ برنامه عملیاتی و کارشناسی، مدیریت بار و افزایش تاب‌آوری شبکه برق را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در نخستین گام اجرایی عمومی در حوزه مشترکان اداری، طی مانوری یک روزه با حضور ۵۰ گروه ارزیاب، وضعیت مصرف برق هزار و ۹۰۰ شعبه بانک پایتخت به صورت میدانی و حضوری رصد و فهرست این شعب با شرح تجهیزات برقی و وضعیت انشعاب و میزان مصرف برق صورت‌برداری شد.

وی ادامه داد: طی این مانور علاوه بر ثبت اطلاعات مشترکان، اطلاع‌رسانی لازم در خصوص ضرورت و راهکارهای مدیریت مصرف برق به مدیران و نمایندگان شعب بانک‌های شهر تهران انجام شده و تمامی این شعب، موظف هستند از نیمه خردادماه سال‌جاری به صورت کامل و دقیق اقدام به اجرای طرح‌های مدیریت بار مطابق با مصوبه ابلاغی هیات دولت کنند.

ناظریان گفت: تنظیم سامانه‌های سرمایشی در دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و خاموشی کامل این سامانه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر از جمله الزامات اجرای طرح‌های مدیریت بار در بخش اداری است.

ارسال نظر