شناسه خبر : 32832

ثبت ۴ رکورد بخش «تولید» برق در سال ۱۴۰۱

ثبت ۴ رکورد بخش «تولید» برق در سال ۱۴۰۱

حایری از ثبت چهار رکورد جدید درحوزه تولید برق کشور یعنی "ارتقای راندمان"، "افزایش ظرفیت تولید"، "راه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی" و"تولید برق صنایع در سال ۱۴۰۱" خبرداد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، "همایون حائری" در تشریح دستاوردهای حوزه تولید صنعت برق در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ظرفیت تولید برق کشور در سال گذشته ۶۱۰۰ مگاوات افزایش یافت که این رقم شامل احداث ۴۱۵۰ مگاوات نیروگاه جدید، ۱۳۵۰ مگاوات ارتقای توان واحدهای موجود و ۶۰۰ واحد بازسازی واحدهای آسیب‌دیده بود.

وی ادامه داد: افزایش راندمان تولید برق نیروگاه‌ها رکورد دیگری بود که سال قبل ثبت شد و به ۳۹.۱ درصد ارتقا یافت.

حائری، وارد مدار شدن ۸ واحد بخار بخش سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۳۱۶ مگاوات با صرفه‌جویی سالانه ۲.۰۵ میلیارد مترمکعب / لیتر را رکورد دیگر صنعت برق در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: به مدار آمدن این واحدها از این جهت حائز اهمیت است که تقاضای جدیدی را برای مصرف سوخت نیروگاهی ایجاد نکرد و صرفه‌جویی معادل دو میلیارد لیتر سوخت را در پی داشت.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در ادامه به تولید ۷۶ میلیارد کیلووات ساعت بار صنعت بدون استفاده از سوخت اشاره کرد که رکورد آن در سال گذشته و برای نخستین بار به ثبت رسید.

معاون وزیر نیرو همچنین اظهار کرد: در سال گذشته تعمیرات نیروگاهی به موقع به اتمام رسید و نیروگاه‌های کشور با ۹۸ درصد آمادگی به استقبال دوره گرم سال رفتند؛ اقدامی که با تلاش صنعت برق کشور امسال هم تکرار شده و صنعت نیروگاهی تا پایان اردیبهشت‌ماه با آمادگی کامل وارد دوره گرم سال می‌شود.

وی ابلاغ دستورالعمل سقف قیمت بازار برق را دیگر اقدام مهم ذکر کرد که برای نخستین بار پیش از ورود به سال جدید انجام شد و کمک خوبی به بخش تولید برق در حوزه نیروگاهی و بخش خصوصی محسوب می‌شود.

ارسال نظر