شناسه خبر : 21933

نقص فنی شامل معاملات فرابورس است

نقص فنی شامل معاملات فرابورس است

با اعمال دو مرحله قرنطینه کرونایی در شهر شانگهای چین و نگرانی از کاهش تقاضا برای سوخت در این کشور، سبب شد تا قیمت نفت به شدت کاهش یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، پس از اینکه قطب مالی چین یعنی شانگهای یک قرنطینه دو مرحله‌ای برای مقابله با افزایش مبتلایان به کووید 19 اعمال کرد و نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای سوخت در این کشور افزایش یافت، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از 5 دلار کاهش یافت.

بازار، یک هفته دیگر را با بی ثباتی آغاز کرد که در یک طرف درگیری نظامی اوکراین و روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت در جهان قرار دارد و در طرف دیگر توسعه قرنطینه در چین برای کنترل کرونا که بزرگ‌ترین واردکننده نفت است.

در لحظه انتشار این خبر، قیمت نفت برنت با 3 دلار و 61 سنت کاهش به 117.04 دلار رسید. قیمت نوع نفت در ساعات اولیه معاملات با 5.15 دلار کاهش به 115.50 دلار در هر بشکه رسیده بود.

نفت خام آمریکا نیز با 3 دلار و 76 سنت کاهش 110.14 دلار معامله شد. نفت آمریکا WTI در ساعات اولیه معاملات با کاهش 5.30 دلاری به 108.28 دلار در هر بشکه رسیده بود.

هر دو شاخص نفتی در روز جمعه به دنبال حملات موشکی نیروهای مسلح یمن به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان، 1.4 درصد رشد کردند و نخستین هفته افزایشی در 3 هفته گذشته را ثبت کردند. نفت برنت طی هفته گذشته 11.8 درصد و نفت WTI نیز 8.8 درصد رشد قیمتی داشتند.

کازوهیکو، سایتو، تحلیلگر بازار گفت: «قرنطینه شانگهای سبب شد تا سرمایه گذاران ناامید شده ف دوباره به فروش بپردازند، زیرا انتظار داشتند از چنین قرنطینه‌ای جلوگیری شود.»

شانگهای، یک قرنطینه دو مرحله‌ای در این شهر 26 میلیون نفری از امروز اجرا کرد؛ پل ها، تونل‌ها بسته شد؛ برای ترافیک بزرگراه‌ها محدودیت‌هایی گذاشته شد.

 

ارسال نظر