شناسه خبر : 21269

آمار جرم در نیروهای مسلح بسیار پایین است

آمار جرم در نیروهای مسلح  بسیار پایین است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به بررسی آخرین وضعیت وقوع جرائم در بین نیروهای مسلح، گفت: خوشبختانه این آمار در کل کشور و همچنین استان لرستان بسیار پایین است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان امروز پنجشنبه در بازدید از شعب دادگاه و دادسرای قضائی لرستان اظهار داشت: هدف از سفر ما عرض خدا قوت و خسته نباشید به همکاران عزیز در سازمان قضائی استان، دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان، بررسی آخرین وضعیت وقوع جرایم در بین نیروهای مسلح استان و آمار پرونده‌ها است، خوشبختانه این آمار بسیار پایین است.

وی عنوان کرد: کلاً پرونده‌های نیروهای مسلح و آمار جرم در بین نیروهای مسلح با توجه به مکتبی بودن نیروهای ما، نظارتی که صورت می‌گیرد و تعهد خود نیروهای مسلح نسبت به کل دنیا بسیار پایین است، آمار بسیار پایین در کل کشور داریم و خوشبختانه در لرستان نیز آمار پایینی داریم، البته همین آمار پایین هم برای ما مطلوب نیست، ما به دنبال آن هستیم که در راستای بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی در امر پیشگیری از وقوع جرم کار را به جایی برسانیم که روزی به معنای واقعی هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتاده باشد و حقوق شهروندی هم برای نیروی مسلح به عنوان یک جامعه ایثارگر که برای اقتدار و حفظ امنیت کشور زحمت می کشند، تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز اگر می‌بینیم در منطقه‌ای که آشوب زده است و در اطراف ما امنیت معنایی ندارد و ما از این ضریب بالای امنیتی برخوردار هستیم، اولاً مرهون مردم فهیم است و نمی‌گذارند دشمن نفوذ پیدا کند و همچنین حضور نیروهای مسلح جان بر کف و حراست شبانه روزی آنها در همه قسمت‌های کشور و فرماندهی رهبر معظم انقلاب بوده که برنامه‌های دشمن را رصد و آنها را نقش بر آب می‌کنند.

حجت الاسلام پورخاقان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه آمار جرایم در بین نیروهای مسلح بسیار پایین است بیان داشت: بررسی وضعیت ساختمانی قضائی یکی دیگر از اهداف ما از این سفر است.

وی با بیان اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح به عنوان یک دستگاه حاکمیتی باید از لحاظ ساختاری و محیط مطابق شأن و شئونات نیروهای مسلح باشد عنوان کرد: تشکر می‌کنم از مسئولان استانی و کشوری که زمین مناسبی را در اختیار گذاشتند، یک ساختمان خوب با ویژگی‌های استاندارد در حال احداث است، ساختمان فعلی یک ساختمان مسکونی بوده که از باب ضرورت از آن استفاده می‌شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح تاکید کرد: دنبال این هستیم که بتوانیم این معضلات را حل کنیم، در سال ۱۴۰۱ بودجه خوبی پیش بینی شده و امیدواریم در صورت تصویب بتوانیم ساختمان را به اتمام برسانیم.

حجت الاسلام پورخاقان تصریح کرد: در سازمان قضائی نیروهای مسلح آمار مثبت است، این امر به این معنا است که پرونده‌های موجودی رو به کاهش است و همان پرونده‌های کمی هم که وجود دارد سال به سال کاهش پیدا می‌کند، در لرستان امسال نسبت به سال گذشته میزان مختومه شدن پرونده‌ها در دادگاه بیش از ۱۲ درصد است، در بعضی شعب به صفر رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع رضایتمندی مردم از نیروهای مسلح افزود: علیرغم اینکه فضای ساختمانی در سازمان قضائی استان محدود است، اما لرستان از رتبه بالایی برخوردار است و از ۱۰۰، ۹۶ را کسب کرده اند.

ارسال نظر