شناسه خبر : 10663

افت فروش نفت تاثیر چشمگیری بر بازار سهام نگذاشت

افت فروش نفت تاثیر چشمگیری بر بازار سهام نگذاشت

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان با تاکید بر این که "در سال ۹۹ نیز روند بازار سرمایه صعودی خواهد بود"، توضیح داد: امسال را می‌توان سالی صعودی در نظر گرفت مشروط بر این که قوانین و مقررات محدود کننده ایجاد نکرده و اجازه دهند که بازار روند طبیعی خود را در پیش بگیرد.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، حمیدرضا مهرآور در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین اظهار داشت: اتفاق میمونی که پس از سال‌ها برای بازار سرمایه کشور افتاد، استفاده از ابزار نوینی در این بستر تحت عنوان فروش تعهدی است که کمک جدی به رشد این بازار می‌کند.

وی افزود: تنها مسئله قابل توجه دراین روش این است که تنها افراد فوق حرفه ای می توانند از آن بهره ببرند چرا که سودآوری از طریق این ابزار به توانایی پیش بینی دقیق از آینده بازار بستگی دارد.

مهرآور تصریح کرد: افت فروش نفت تاثیر چشمگیری بر بازار سهام نگذاشته چرا که در گذشته نیز مقدار زیادی نفت از کشور صادر نمی‌‌شد و سعی بر این بوده تا اقتصاد کشور از حالت نفت محوری خارج شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان گفت: از آن جایی که وضعیت بازارهای موازی بازار سرمایه نظیر بازار سکه، طلا، ارز و مسکن در سال 98 مساعد نبوده و در گذشته به میزانی رشد کرده اند که دیگر جایی برای رشد نداشتند، منابع آماده به سمت بازار سرمایه جذب و سبب رشد قیمت ها شد.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر تحریم ها باعث شد تا صنایع داخلی کشور چاره ای جز بالا بردن کیفیت و جلب رضایتمندی مشتری نداشته باشند از این رو، در این راستا تلاش های بسیاری صورت گرفت و نتیجه مطلوبی در بازار کسب شد.

مهرآور بیان کرد: در پایان سال 98 شیوع کرونا سبب شد که شرکت ها تولیدات خود را افزایش دهند و خوشبختانه این تولیدات توسط بازار جذب شد بنابراین اگر درست و به موقع دست به عمل بزنیم، قادر به گسترش بازار خواهیم بود.

وی افزود: اکنون صنایع شوینده، غذایی و بانکی نسبت به صنایع پتروشیمی از اقبال بیشتری برخوردار هستند با این حال اگر وضعیت عادی شود، صنایع دیگر مثل خودرو و پتروشیمی که از رشد تولید جا مانده اند، دوباره به عرصه باز خواهند گشت.

ارسال نظر