شناسه خبر : 21415

شاخص پرداخت از جیب بیمار در کشور نزدیک به ۴۰ درصد است

شاخص پرداخت از جیب بیمار در کشور  نزدیک به ۴۰ درصد است

شاخص پرداخت از جیب بیمار باید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد که بر اساس آمار این شاخص در کشور ما نزدیک به ۴۰ درصد است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگذاری صدا و سیما، ایجاد عدالت اجتماعی برای کاهش فقر در حوزه سلامت باید با محوریت کاهش هزینه‌های درمانی دنبال شود.
 
 
دکتر منال اعتمادی کارشناس برنامه راهبردی سازمان بیمه سلامت ایران در این باره گفت: سه شاخص بین المللی که بر اساس آن مکانیزم‌های مالی سلامت تعیین می‌شود، شامل پرداخت از جیب بیماران است که در دنیا این شاخص حداکثر بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است و بیش از آن برای مردم خطر مالی محسوب می‌شود.
گفتنی است بیمه درمانی یک جزء از حمایت‌های رفاهی در کشور است و ۹۰ درصد از جمعیت کشور هم تحت پوشش بیمه هستند، اما هنوز در لایحه بودجه حمایت‌های کافی از بیمه‌ها برای بالا بردن نقش بیمه در کاهش هزینه‌های سلامت مردم دیده نمی‌شود.
دکتر مهدی رضایی معاون بیمه سازمان بیمه سلامت در این باره توضیح داد: حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان حق بیمه روستائیان و ۱۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه جمعیت فاقد مشاغل رسمی در مناطق شهری است که جمعا بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه شهروندانی است که دولت متعهد به بیمه کردن آن‌ها است، اما آنچه در لایحه بودجه آمده است این عدد کمتر از ۳۲ هزار میلیارد تومان است و در واقع با یک اختلاف ۲۰ هزار میلیارد تومانی مواجه هستیم.
رئیس جمهور هم در جلسه شورای عالی رفاه بر حمایت بیمه سلامت اقشار نیازمند تاکیدی مضاعف داشتند.
سیدابراهیم رئیسی در این جلسه گفت: موضوع بیمه سلامت برای خانوار‌های فقیر موضوعی است که باید در مورد آن با آقای میرکاظمی صحبت شود.
آنچه مهم است توسعه زیرساخت بیمه‌ای برای اقشار نیازمند یکی از راه‌های مقابله با فقر است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.
ارسال نظر