شناسه خبر : 6855

سه سازمان دولتی بدهی‌های خود را به بیمه سلامت پرداخت نمی‌کنند

سه سازمان دولتی بدهی‌های خود را به بیمه سلامت پرداخت نمی‌کنند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از بدهی بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی به بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش از چابک‌آنلاین به نقل از مهر، طاهر موهبتی  در مورد بدهی تعدادی از سازمانها به بیمه سلامت گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید بیشترین میزان بدهی را به سازمان بیمه سلامت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان میزان بدهی این سه نهاد دولتی به بیمه سلامت است اظهار داشت: ساز و کار مشخصی در قانون برنامه بودجه برای دریافت طلب بیمه سلامت در نظر گرفته شد اما متأسفانه این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

وی افزود: البته کمیته امداد نیز در گذشته به بیمه سلامت بدهی داشت که بعد از امضای تفاهم نامه به این نهاد، این مشکل برطرف شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، ساز وکاری برای پرداخت بدهی بنیاد شهید، بهزیستی و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است به طوری که به تشخیص وزارت اقتصاد و دارایی از حساب آنها کم و به حساب بیمه سلامت واریز شود و در این خصوص بارها مکاتبه کردیم اما بر اساس محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که این نهادها دارند تاکنون توانسته‌ایم بدهی خود را از آنها بگیریم.

موهبتی گفت: هنگامی که برای پرداخت بدهی سراغ این دستگاه می‌رویم، آنها عنوان می‌کنند که می‌توانیم پول امسال را بدهیم اما بدهی سال‌های قبل همچنان انباشته می‌شود.

وی افزود: تاکنون نتوانسته ایم طلب سال‌های قبل خود را از این سه دستگاه بگیریم و بدهی‌های این سازمانها به کلاف به هم پیچیده‌ای تبدیل شده است.

 

ارسال نظر