شناسه خبر : 11354

۴۰ هزار نفر در استان فارس بیش از یک دفترچه بیمه دارند!

۴۰ هزار نفر در استان فارس بیش از یک دفترچه بیمه دارند!

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار نفر در این استان بیش از یک دفترچه بیمه دارند و درصد قابل توجهی کاملا آگاهانه صاحب چند دفترچه بیمه هستند و بر حسب نوع خدمت، هر بار از یکی استفاده می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین، فرهاد لطفی گفت: داشتن بیش از یک دفترچه بیمه علاوه بر هدر رفت بودجه‌ها و تضییع حق دیگران، آمار و ارقام‌ها برای برنامه ریزی در حوزه درمانی و بیمه‌ای را نیز دچار مشکلاتی کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل محدود بودن بودجه‌های بیمه سلامت استان فارس از بیمارستان‌های خصوصی می‌خواهیم که عمل‌ها و خدمات غیر ضروری را در لیست انتظار قرار داده و موارد ضروری‌تر را سریعتر انجام دهند تا بودجه ماهانه‌ای که بیمه سلامت به هر بیمارستان اختصاص می‌دهد، جوابگو باشد اما متاسفانه برخی مراکز درمانی زیر بار این مسئله نمی‌روند.

مدیرکل بیمه  سلامت استان فارس اظهار کرد: بسیاری ازخدمات درخواستی غیر ضروری است و در این باره می‌توان به استفاده بی رویه از سیتی اسکن و ام آر آی که کاملا ملموس است، اشاره کرد. بیش از ۸۰ درصد نتایج ام آر آی‌ها در فارس نرمال است و مهمترین دلیل انجام این تصویربرداری‌های غیر ضروری اصرار مردم است و همین فشار بسیار بیمار باعث می‌شود پزشک کلافه و تجویز غیر ضروری بنویسد.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این استان دارای بیمه سلامت هستند، گفت: دفترچه‌هایی که اعتبار نداشته به دلیل شیوع کرونا بدون تمدید تا پایان خردادماه قابل استفاده است و پس از آن هم بطور کلی با تمهیدات انجام شده، نیاز به تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت نیست و هنگام مراجعه به داروخانه و یا دیگر مراکز، خدمات دهندگان باید کد ملی بیمار را وارد سامانه می‌کنند تا از اعتبار دفترچه اطمینان پیدا کنند.

 

ارسال نظر