شناسه خبر : 30293

آغاز ساخت ۲۰۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها

آغاز ساخت ۲۰۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن ۲۰۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد و گفت: از محل اعتبارات امسال نیز بیش از ۱۴۵ هزار واحد در برنامه اجرا قرار گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا «مجید جودی» با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی در روستاها اعلام کرد: هم اکنون ۲۰۲ هزار و ۱۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در مجموع توسط بنیاد مسکن در روستاها عملیاتی و اجرایی شده است که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها ۶۴ درصد است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی مصوبه ۱۴۰۱ تاکنون ۱۴۵ هزار و ۷۵۰ واحد را در برنامه اجرا قرار داده است که از این تعداد ۷۶ هزار و ۵۰۰ واحد را به بانک‌ها معرفی کردیم و ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد نیز انعقاد قرارداد کرده‌اند.

یادآور می‌شود، ۲۰۲ هزار و ۱۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن یعنی از اجرای طرح در سال ۱۳۹۹ به بعد است که وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است.

همچنین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن احداث یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در شهرها و روستاها در دولت سیزدهم برعهده گرفته است که نیمی از آنها در روستاها و نیمی دیگر در شهرهای کوچک و سایر شهرها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

ارسال نظر