شناسه خبر : 22883

اختصاصی چابک آنلاین؛

رکود صنعت ساختمان درآمد دفاتر اسناد رسمی را کاهش داد/بیشترین املاک ثبت شده دردفاتر اسناد رسمی با عمر ۱۰ تا ۱۵ سال است

رکود صنعت ساختمان درآمد دفاتر اسناد رسمی را کاهش داد/بیشترین املاک ثبت  شده دردفاتر اسناد رسمی با عمر ۱۰ تا ۱۵ سال است

رییس کانون سردفتران و دفتریاران تهران، با بیان اینکه میزان ثبت اسناد در دفاتر رسمی نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: دفترداری جزو مشاغلی است که با بازار مسکن در ارتباط بوده و درآمد دفاتر اسناد رسمی در کنار دیگر مشکلات، متاثر از رکود حاکم بر صنعت ساختمان بوده و در حال حاضر درآمد دفاتر بسیار کاهش پیدا کرده است .

 چابک آنلاین، شراره عبازاده، علی خندانی، درگفت وگو با چابک آنلاین، ادامه داد: باتوجه به طرح اصلاح کسب و کار که براساس آن، استاندارد های لازم برای گزینش سردفتری برداشته شده، احتمال افزایش دفاتر درآینده وجود دارد و این امر یکی دیگر چالش ها و نگرانی های اصلی افراد فعال دراین بخش است .

وی، خاطر نشان کرد که سال های قبل هرکدام از دفاتر براساس درجه بندی که داشتند، حق ثبت تعداد مشخصی از اسناد را داشتند اما در حال حاضر این محدودیت برداشته شده و تمامی دفاتر، دارای صلاحیت یکسان برای این فعالیت هستند .

رییس کانون سردفتران و دفتریاران، سهم اسناد ثبت شده املاک و مستغلات دردفاتر اسنادی رسمی را بین   ۳۰ تا ۴۰ درصد خواند و گفت: در مراکزی مانند بندرعباس و یا استان هرمزگان بیش ترین اسناد ثبتی مربوط به مراکز تجاری و در تهران ، بیشترین اسناد ثبت شده مربوط به آپارتمان های مسکونی است.

به گفته وی، باتوجه به کاهش قدرت خرید مردم، املاک ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت بیش ترین سهم را از اسناد ثبت شده به خود اختصاص می دهد.

ارسال نظر