شناسه خبر : 21084

۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال هستند

۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی  راکد و نیمه فعال هستند

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: ۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور راکد و نیمه فعال هستند که تلاش بر احیا و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صدیف بیک زاده گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کشور به ریاست وزیر صمت و در استان‌ها نیز با مدیریت استانداران برگزار می‌شود تا تصمیمات عملیاتی در حل مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان گرفته شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصمیمات ستاد تسهیل را لازم الاجرا اعلام کرد و گفت: اگر این تصمیمات خلاف قوانین مصرح نباشد در صورت مغایرت با بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها نیز قابلیت اجرا داشته و لازم الاجرا خواهد بود.

بیک زاده می‌گوید: این امر نشان از قوت و قدرت مصوبات ستاد تسهیل است که در سطح کشور و استان‌ها سعی بر این است تا تک تک این مصوبات به صورت کامل اجرایی شده و شکل عملیاتی به خود بگیرد.

او گفت: در گام بعدی اگر این مصوبات خارج از اختیارات استان‌ها باشد از طریق پیگیری‌های ملی مصوبات قالب عملیاتی به خود می‌گیرد تا با همکاری وزارتخانه‌ها و بانک‌های عامل زمینه اجرای این مصوبات را شاهد باشیم.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور می‌گوید: از طریق ستاد تسهیل کشور برای مصوبات استان‌ها که نیاز به اخذ مجوز کشوری دارد دستور لازم صادر شده و امکان اجرای آن‌ها فراهم می‌آید.

بیک زاده گفت: این ستاد در گام نخست احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال را در اولویت قرار داده که در همین استان اردبیل ۲۴۲ واحد راکد و نیمه فعال وجود دارد که ۱۳۲ واحد در شهرک‌های صنعتی و ۱۱۰ واحد نیز خارج از شهرک‌های صنعتی نیازمند حمایت و همراهی هستند.

او عمده مشکلات این واحد‌ها را کمبود نقدینگی، نیازمندی به تسهیلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات، مشکلات در تامین مواد اولیه و دغدغه‌های حقوقی اعلام کرد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: سیاست وزارت صمت در احیای این واحد‌ها کمک همه جانبه به سرمایه گذاران این طرح هاست که در سطح کشور نیز ۱۲ هزار واحد راکد و نیمه فعال هستند که سعی بر بازگرداندن این طرح‌ها به چرخه تولید است.

بیک زاده می‌گوید: در فاز بعدی واحد‌هایی که زیر ۷۰ درصد تولید دارند مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد تا از حالت نیمه فعال به شرایط تولید کامل دست یابند.

او گفت: برای حل مشکلات این واحد‌ها کلینیک‌های عارضه یابی در سطح کشور راه اندازی شده تا مشکلات این واحد‌ها را در عرضه محصول و فروش مورد توجه قرار داده و حل آن‌ها را در اولویت قرار دهیم.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور می‌گوید: در گام سوم طرح‌هایی که پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد دارند در اولویت تکمیل قرار گرفته اند که ما در ستاد تسهیل کمک‌های لازم را به این واحد‌ها انجام می‌دهیم تا با دریافت منابع سرمایه در گردش و ثابت بتوانند در مسیر تولید قرار گیرند.

بیک زاده گفت: در فاز نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تغییر ساختار در حوزه صنعت سعی دارد تا در استان‌های مختلف واحد‌های صنعتی متعدد را مورد حمایت قرار دهد تا رویکرد توسعه پایدار صنعتی مورد توجه باشد.

ارسال نظر