شناسه خبر : 21034

سالانه به طور میانگین ۱۲۰ هزار سند مالکیت روستایی صادر می‌شود

سالانه به طور میانگین ۱۲۰ هزار سند مالکیت روستایی صادر می‌شود

درگاه ارائه خدمات الکترونیک نیابتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از طریق شرکت ملی پست در بستر سامانه راهبر، در یک دفتر آی سی تی روستایی پست اصفهان رونمایی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: در این بنیاد فعالیت‌های متنوعی از جمله طرح‌های هادی و تعیین وضعیت املاک در بیش از ۴۰ هزار روستای کشور که دارای طرح هادی هستند انجام می‌شود.
 
آقای محمدرضا شاملو با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین ۱۲۰ هزار سند مالکیت روستایی صادر می‌کنیم افزود: تاکنون برای سه میلیون و ۴۵۰ واحد روستایی سند مالکیت صادر شده که باید این اسناد به صورت تک برگی نیز صادر شود.
 
وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰۰ هزار متقاضی مسکن روستایی، وام تسهیلات روستایی و تسهیلات ناشی از حوادث دریافت می‌کنند گفت: حداقل سالانه یک میلیون متقاضی برای مراجعه داریم که به صورت رفت و برگشت دو میلیون سفر خواهد شد، این درحالیست که بسیاری از این روستا‌ها نیز فاصله دوری با دفاتر آی سی تی پست روستایی دارند.
 
شاملو افزود: به همین دلیل برای کاهش مصرف سوخت و خطرات جاده‌ای و سرعت بخشیدن به خدمات رسانی، همچنین کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌های اداری و شفافیت در کار‌ها از درگاه خدمات الکترونیکی نیابتی استفاده خواهد شد. 
 
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تفاهم نامه‌ای در این زمینه در مهرماه امضا شد و برای هر دستگاه خدماتی وظایفی تعیین شد و کمیته‌ای برای پیگیری این تفاهم نامه تشکیل شد.
 
وی افزود: برای استمرار خدمات رسانی سریع به روستاییان نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگری مانند امور دهیاری روستایی داریم که امیدواریم این تفاهم نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پست و وزارت کشور به صورت سه جانبه امضا شود تا خدمات رسانی بهتر و بیشتری صورت گیرد.
ارسال نظر