شناسه خبر : 15107

استقلال و پرسپولیس امسال بورسی نمی‌شوند

استقلال و پرسپولیس امسال بورسی نمی‌شوند

مدیر عامل فرابورس گفت: سرخابی‌ها به هیئت پذیرش نمی‌روند و به همین خاطر پذیرش نخواهند شد، اما، چون نزد سازمان بورس جزو سهامی عام هستند قاعدتا باید راه بازار پایه را پیش بگیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر هامونی مدیر عامل فرابورس، در رابطه با عرضه استقلال و پرسپولیس در فرابورس، اظهار کرد: باشگاه های استقلال و پرسپولیس به  هیئت پذیرش نمی روند و به همین خاطر پذیرش نخواهند شد  اما چون نزد سازمان بورس جزء شرکت سهامی عام هستند قاعدتا باید راه بازار پایه را در پیش بگیرند.

او بیان کرد: گاهی ممکن است یکی از دو باشگاه مذکور به بازی های آسیایی راه پیدا کنند که پس از پیروزی یک در آمد غیر معقول بدست آورند که این مسئله بر سهامش تاثیر گذار خواهد بود حتی امکان دارد که خلاف این امر نیز رخ دهد و سهام آن ها با زیان مواجه شود.

مدیر عامل فرابورس تصریح کرد: در بازار سرمایه چنین مسئله ای تحت عنوان شکنندگی سود مطرح می شود، بنابر این نکته ای که فرابورس در این زمینه داشت عاملی شد تا این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مسیر پذیرش و هیئت پذیرش در بازار اول و دوم را طی نکنند.

هامونی گفت: اما چون  از یک طرف سهامی عام هستند و اصلاح ساختار را انجام داده اند  به سبب قوانینی که در بازار سرمایه وجود دارد در بازار پایه فرابورس درج خواهند شد.

 

ارسال نظر