شناسه خبر : 9675

اختیاری بودن عضویت در صندوق بیمه روستائیان از نکات اصلی در پوشش حداکثری آن است

اختیاری بودن عضویت در صندوق بیمه روستائیان از نکات اصلی در پوشش حداکثری آن است

صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با هدف حمایت از خانواده های روستایی و عشایری و ارائه خدمات بیمه اجتماعی به قشر مولد جامعه شروع به فعالیت نموده و با توجه به گستردگی و پراکندگی جامعه هدف، همکاری دستگاه‌های مرتبط با جامعه هدف به‌ویژه ادارات تابعه شواری هماهنگی می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش چابک‌آنلاین، دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌ها و مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی، به میزبانی مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در ابتدای این جلسه محمود کاظمی مدیر صندوق در استان ضمن بیان اهداف و ماموریت‌های صندوق، به موضوع انعقاد تفاهمنامه با سازمان‌های مختلف ازجمله میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای‌، صندوق کارآفرینی امید و ... اشاره کرد که در راستای گسترش جامعه هدف و برخورداری گروه‌های هدف فاقد بیمه اجتماعی انجام شده است.

وی ضمن بیان آخرین وضعیت پوشش بیمه‌ای استان و سال 98 اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم صندوق در سال‌های اخیر، تسهیل در شرایط برخورداری از تعهدات صندوق بوده است.

کاظمی افزود: با وجه به اختیاری بودن عضویت در صندوق، یکی از نکات اصلی در پوشش حداکثری بیمه اجتماعی در مناطق روستایی، اطلاع رسانی است. مدیریت استان از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون در 20 شهرستان ستاد توسعه راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر را با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل داده و با برنامه‌های پیش‌بینی شده تا پایان سال، این ستاد در تمامی شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات فرهنگی این مدیریت که با مشارکت آستان قدس رضوی و مدیریت صندوق در استان هرمزگان صورت پذیرفت، اعزام اولین کاروان 200 نفره بیمه شدگان صندوق استان هرمزگان به مشهد مقدس و زیارت امام مهربانی‌ها در دی ماه سال جاری بوده است.

محمد سنجری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: بستر خوبی جهت حمایت از خانواده‌های روستایی و عشایری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر فراهم شده تا افراد بتوانند از خدمات بازنشستگی و مستمری بهره‌مند شوند. لذا تمامی دستگاه‌ها می‌توانند با هم‌افزایی بیشتر، صندوق را یاری کنند.

وی با اشاره به اعلام خراسان رضوی به‌عنوان استان معین در بحث کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و روش‌های کمک به مناطق سیل زده، مواد غذایی، پوشاک، کنسروجات، پتو، چادر، لوازم التحریر و محصولات بهداشتی را از جمله نیاز های اصلی مناطق آسیب دیده از سیل عنوان کرد و افزود: استان خراسان رضوی همیشه در کمک های مردمی و انسان دوستانه پیشتاز بوده و ظرفیت های بسیار خوبی نیز در این استان وجود دارد که همه باید با توجه به شرایط پیش آمده اطلاع رسانی لازم را به عمل آورده و قطعاً شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه خراسان رضوی به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل خواهد کرد و امیدوارم همه به عنوان یک هم وطن تلاش کنیم تا هر چه سریعتر کمک های جمع آوری شده بصورت منسجم و هماهنگ و با همکاری سازمان بهزیستی ارسال شود.

  • ناشناس

    خواهش میکنیم از مسولین سن بازنشستگی بیمه روستایی ۶۰سال برسونید کشاورز کارش سخت بعد ۶۵سال هیچ سودی نمیبرد عمری باقی نمی ماند

  • ناشناس

    سلام کار سخت کشاوز باید ۶۰ ساله باز نشت شود به اندازه ۲۰ کارمند کار میکند در آفتاب گرم

  • ناشناس

    ایاکسی که الزایمردارد از کارافتاده محسوب میشود

  • فرشید

    کشاورز در سن ۵۰ سالگی باید بازنشسته شود چون در۶۰سالگی زیر خاک است

  • سعید

    واقعا جای تعجب کارکشاورزی سختی کار باید ۲۰سال بازنشسته شود

  • سعید

    از مسولین خواهش داریم حق وحقوق بیمه روستایی درست کنید بعدش یک قانونی بزارید انهیی ۲۰سال سابقه بیمه دارن درسن ۶۰سالگی بازنشسته شون ۶۵سال کشاورزی عمری باقی نمیماند اثری ازبیمه نمیبیند گناه دارن کشاورزان روستایی

  • سعیدی

    پدرم ۲۰سال سابقه بیمه دارد سن ایشون ۵۸سال دیگه توان زندگی ندارد چرانباید بعد ۲۰سال پرداختی ۲تا بیمه درسن ۶۰سالگی مستمری بگیرد مسولین محترم سن مستمری بیمه روستایی را اصلاح نمایید تا مشکل حل شود

ارسال نظر