شناسه خبر : 9439

دو سوم خانوارهای سیستان و بلوچستان فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند

دو سوم خانوارهای سیستان و بلوچستان فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد نامناسب برخی از بیمه‌های تجاری اعتماد مردم به بیمه را سلب کرده است و برای اینکه بتوانیم در استان افراد بیشتری را جذب صندوق کنیم، نیازمند اعتماد‌سازی هستیم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، امان‌الله شاقوزایی عنوان کرد: ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستا‌ها زندگی می‌کنند. ما ۲۹۹ هزار خانوار روستایی داریم که ۱۸۵ هزار خانوار هیچ گونه بیمه‌ای ندارند و ما توانسته‌ایم ۳۷ هزار خانوار را تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دهیم.

او ادامه داد: دلایل مختلفی برای این هست که خانوار‌های روستایی در استان سیستان و بلوچستان بیمه نمی‌شوند. مهم‌ترین دلیل نبود فرهنگ بیمه در استان است. فرهنگ بیمه البته در همه استان‌ها آنطور که باید و شاید جا نیفتاده است، اما در استان سیستان و بلوچستان این مساله بیشتر مشهود است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سیستان و بوچستان همچنین به فعالیت بیمه‌های تجاری در این استان اشاره کرد و گفت: برخی از این بیمه‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌اند، یعنی به تعهدات خود عمل نکرده و این باعث بی اعتمادی برخی شهروندان به بیمه شده است.

او با بیان اینکه نداشتن تمکن مالی هم دلیل دیگری عدم پوشش بیمه‌ای است، بیان کرد: وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان مناسب نیست و خانواده‌هایی هستند که تنها با پول یارانه روزگار می‌گذرانند. مشخص است که چنین خانواده‌هایی به بیمه فکر نمی‌کنند.

شاقوزایی همچنین به پهناور بودن سیستان و بوچستان اشاره کرد و گفت: اطلاع‌رسانی و معرفی خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان سخت است. ما طرح ده‌گردشی را اجرا می‌کنیم، به این صورت که جلساتی را با دهیاران گذاشته و آنها را نسبت به لزوم بیمه توجیه می‌کنیم تا آنها خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را به روستاییان معرفی کنند. طرح ده‌گردشی در ۱۳ شهرستان از ۲۱ شهرستان استان اجرا شده است.

  • امیری

    سلام از مسولین بیمه تقاصادارم که حق بیمه سالانه بیمه روستایی را دوبرابرکنید تا حقوق بیمه روستایی بیشتر گردد با این حقوق کم دردی دوا نمیکند باتشگر

  • سعید

    باسلام خواهش میکنم ازمدیران بیمه روستایی یک طرحی بزارند برای افرادی که دوست دارند حق بیمه سالانه بیشتری را پرداخت نمایند تاحقوق مستمری بیشتر دریافت نمایند رسیدگی کنید

ارسال نظر