شناسه خبر : 9504

۳۹ خانوار روستایی بوکان از مزایای صندوق روستایی استفاده می‌کنند

۳۹ خانوار روستایی بوکان از مزایای صندوق روستایی استفاده می‌کنند

کارگزار معین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بوکان گفت: ۲۴ درصد از جمعیت هدف این شهرستان عضو بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، منصور چوگلی اظهار داشت: هم‌اکنون سه هزار و ۸۲۴ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ در بوکان زیرپوشش این صندوق هستند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی روستاییان از این بیمه موجب تامین معیشت پایدار در مناطق محروم روستایی خواهد شد، افزود: از مجموع افراد بیمه‌شده در شهرستان ۲ هزار و ۴۸۲ نفر در بخش مرکزی و مابقی که یکهزار و ۳۴۲ نفر است در روستاهای بخش سیمینه بوکان ساکن هستند.

چوگلی اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۹ خانوار روستایی این شهرستان از مزیت‌های این بیمه شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بگیری به صورت ماهیانه استفاده می‌کنند که از این تعداد ۲۸ نفر فوتی، پنج نفر بازنشسته و ۶ نفر از کارافتاده هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج کارگزار در ۲ بخش مرکزی و سیمینه مشغول فعالیت در امر ثبت، تشکیل پرونده، ارسال مدارک و ارسال و تشکیل پرونده فوتی و از کارافتادگی هستند، اضافه کرد: راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تا حدودی حاشیه امنیت را برای این قشر زحمتکش در مناطق روستایی ایجاد می‌کند.

کارگزار معین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بوکان گفت: این صندوق بر پایه نظام تامین اجتماعی و با هدف رفاه، آرامش و آسایش اقشار روستایی و عشایری تشکیل شده‌است و مطابق با تعاریف بین‌المللی خدمات مترقی و استاندارد ارائه می‌دهد.

وی وظیفه و رسالت این صندوق را تحت‌پوشش قراردادن افرادی از جامعه روستایی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، اظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد از مهمترین وظایف صندوق بیمه اجتماعی است که روستائیان باید از آن بهره‌مند شوند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از سال ۱۳۸۴ زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده و این صندوق در بوکان هم‌اکنون دارای پنج کارگزاری در بخش‌های مرکزی و سیمینه است.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و جمعیت روستایی این شهرستان ۵۶ هزار و ۶۵۶ نفر است.

  • ناشناس

    پرداختی سالانع بیمه را بیشتر کنید تا حقوق ثابت بیشتر شود مستمری روستاییان خیلی صعیف به فکر مردم روستایی وعشایر باشید کارشان سخت و طاقت فرساست

  • ناشناس

    ازمسولان میخواهیم که حقوق پایه سطر ۸ بیمه روستایی را سروسامان دهند هم سان سازی کنید با بیمه دیگر تا جوانان روستایی علاقه به بیمه پیداکنند

ارسال نظر