شناسه خبر : 6513

پرداخت حقوق معوقه فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی آغاز شد

پرداخت حقوق معوقه فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی آغاز شد

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، از آغاز پرداخت حقوق معوقه فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد و گفت: از روز ۲۰خرداد پرداخت این معوقه اضافه حقوق به همراه حقوق خردادماه آغاز شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس آمارهای رسمی از سازمان تأمین اجتماعی، تاریخ پرداخت افزایش حقوق مستمری بگیران در سال ۹۲، مابه التفاوت فروردین و اردیبهشت در تیرماه، در سال ۹۳ در فروردین و مرداد، سال ۹۴ در تیرماه و مردادماه، سال ۹۵ در مرداد، سال ۹۶ در تیر و اردیبهشت و در سال ۹۷ مابه التفاوت حقوق فروردین مستمری حداقل بگیران در شهریور و سایر سطوح در مهرماه و مابه التفاوت افزایش حقوق اردیبهشت ماه برای حداقل بگیران در خرداد و برای سایر سطوح در مردادماه پرداخت شد. اما در سال ۹۸ روند تا حدودی تغییر کرد به گونه‌ای که در خردادماه تمام مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخت شده یا می‌شود.

محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی نیز به همین منظور در پیامی در صفحه اینستاگرامی خود نوشته است که همانگونه که پیش از این وعده داده بودم، پرداخت حقوق معوقه فروردین ۹۸ بازنشستگان ناشی از افزایش حقوق سال ۱۳۹۸ به همراه حقوق خرداد این افراد آغاز شده است.

وی ادامه داد: البته حقوق خردادماه و معوقه فروردین، جداگانه و در یک روز به حساب مستمری بگیران واریز می‌شود. ترتیب واریز این حقوق نیز براساس تاریخ دریافت حقوق هرماه بازنشستگان و مستمری بگیران است.

زدا اضافه کرد: اگرچه مبالغ پرداختی کفاف هزینه‌های زندگی مستمری بگیران را نمی‌دهد و از این بابت بسیار متأسفم اما خرسندم که برای نخستین بار تمام معوقات بازنشستگان و مستمری بگیران تا پایان خردادماه ۱۳۹۸ تسویه می‌شود.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی پیشتر اعلام کرده بود که با افزایش حقوقی که برای مستمری بگیران و بازنشستگان در سال ۹۸ اعمال می‌شود، هر ماه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در طول سال ۱۷ هزار میلیارد تومان به هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی اضافه می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، تاریخ واریز حقوق خرداد و تفاوت افزایش مستمری فروردین ۱۳۹۸ بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از ۲۰ تا ۳۰ خردادماه در حال انجام است.

پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در بانک ملی، بانک ملت، بانک تجارت، پست بانک ایران، بانک سپه، بانک کشاورزی و بانک صادرات ایران نیز تا تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ واریز خواهد شد.

در حال حاضر سه میلیون نفر از ۴۲ میلیون نفر افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته و مستمری بگیر هستند.

این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و ۳۵۶ بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای ۴۸۰ شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر