شناسه خبر : 9431

صنعت بیمه از شیوه‌های قدیم بازاریابی استفاده می‌کند

صنعت بیمه از شیوه‌های قدیم بازاریابی استفاده می‌کند

معاون پشتیبانی و امور اقتصادی شرکت بیمه نوین اظهار کرد که آیین نامه ۹۰ بیشتر بر روی بافت و ساختار فنی شرکت‌های بیمه تاکید کرده در حالیکه بازار فعلی در حال تغییر وضعیت از خود محوری به بازارگرایی است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، آرام رشیدی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین با بیان اینکه "صنعت بیمه از جمله صنایعی است که بر محور بازاریابی استوار است" گفت: سلسله فعالیت هایی که در صنعت بیمه وجود دارد به این معنی  است که در یک زمان، مکان و به شیوه ای مناسب نیاز مشتریان رفع و خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می شود.

وی بر اهمیت خدمات پس از فروش شرکت های بیمه تاکید کرد و افزود: شرکت های بیمه برای اینکه بتوانند خدمات مطلوبی را به بیمه گذاران خود ارائه کنند باید بین فروش، خدمات پس از فروش و حفظ توانگری خود یک توازن برقرار کنند.

معاون پشتیبانی و امور اقتصادی شرکت بیمه نوین بیان کرد: برای فروش بهتر در صنعت بیمه دو مورد مهم وجود دارد یکی نیروهای بازاریابی یا نمایندگان که فرآیند بازاریابی و رقابت را در صنعت بیمه بر عهده دارند و دیگر نیروهای فنی که وظیفه مدیریت ریسک، بقا و سوداوری شرکت های بیمه را برعهده دارند و جریان فنی را به صورت فنی بازاریابی نمایندگی می کنند.

رشیدی معتقد است که "برای یافتن مشتریان جدید در صنعت بیمه باید نیازهای مشتریان را پیدا کرد و براساس نیاز آنها محصول مورد نظر را تولید و ارائه کرد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار چابک‌آنلاین که " چرا شرکتهای بیمه ای از به کار بردن شیوه های جدید بازار یابی در فروش بیمه نامه اجتناب می کنند؟" گفت: در حال حاضر صنعت بیمه از شیوه های قدیم بازاریابی استفاده می کند یعنی یک نگاه ساختار فنی را در نظر گرفته و به شیوه های جدید نگاه نمی کند.

رشیدی افزود: یکی از مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد در آیین نامه 90 است زیرا بیشتر بر روی بافت و ساختار فنی شرکت های بیمه تاکید کرده در حالیکه بازار فعلی در حال تغییر وضعیت از خود محوری به بازار گرایی است.

معاون پشتیبانی و امور اقتصادی بیمه نوین تصریح کرد: نمی توان در مورد آیین نامه 90 به بیمه مرکزی خرده گفت زیرا عمده فعالانی که در حال حاضر در صنعت بیمه حضور دارند فقط به نرخ فنی خود نگاه می کنند. 

رشیدی اذعان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: اگر مشکل اقتصادی حل شود قائدتا اقبال بیمه ها هم بیشتر خواهد شد زیرا محصولات بیمه‌ای به غیر از بخش ثالث و درمان برای مردم جامعه لوکس به حساب می آید و زمانی که اینگونه به آن نگاه می شود مردم پس از رفع سایر مایحتاج زندگی خود به سراغ آن می روند.

معاون پشتیبانی و امور اقتصادی بیمه نوین در پاسخ به این پرسش که " مهمترین شیوه رقابت شرکتهای بیمه ای در شرایط فعلی برای  فروش بیمه نامه موفق چیست؟" گفت: در حال حاضر بازار بیمه از یک رقابت کامل برخوردار است و شرکت های بیمه در نرخ دهی با یکدیگر رقابت و گاهی نرخ شکنی می کنند.

رشیدی ادامه داد: شاید بیمه گذار در ابتدا که بیمه نامه را می خرد از نرخ ارائه شده خوشحال باشد اما هنگام خسارت به دلیل اینکه نرخ پایین بوده دچار مشکل می شوند زیرا شرکت بیمه نمی تواند پاسخگوی بیمه گذار باشند.

وی تصریح کرد: محصولی را باید به بیمه گذار ارائه کنیم که نرخ فنی در آن رعایت شده و در کنار آن هم بتوان خدمات پس از فروش که خسارت هست را به خوبی ارائه داد.

به اعتقاد معاون پشتیبانی و امور اقتصادی بیمه نوین " راهبرد شرکت های بیمه باید متمرکز بر آنچه که نیاز مشتریان است باشد."

رشیدی اظهار کرد: شرکت بیمه نوین و سایر شرکت های بیمه ای در حال حاضر بر روی بیمه نامه های عمر، آتش سوزی و مسولیت متمرکز هستند زیرا کارخانجات، انبارها و منازل مسکونی به این بیمه نامه ها نیاز دارند.

به اعتقاد وی در این بین بیمه نامه مسئولیت از اهمیت بیشتری برخوردار است و با توجه به قوانینی که روز به روز سخت تر می شود باید از مشتریان بیشتری برخوردار باشد.

ارسال نظر