شناسه خبر : 34990

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

انفجار در ضریب نفوذ بیمه راهی به جز استفاده از دانش بنیان ها ندارد

انفجار در ضریب نفوذ بیمه راهی به جز استفاده از دانش بنیان ها ندارد

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، با بیان اینکه سندباکس مزیت های بسیاری دارد، اظهارداشت: سندباکس می‌آید تا تسهیل گری و مقررات زدایی کند و یک محیط آزمون راحتی را ایجاد کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مجید مشعلچی فیروزآبادی"، درجلسه تایید دستورالعمل اجرایی راه اندازی محیط های آزمون (سندباکس) تنظیم گری بخش بیمه، گفت: باید مراقب بود تا در ایجاد سندباکس دچار مقررات گذاری و سخت گیری نشویم و در مواجهه با شرکت های دانش بنیان نگذاریم که پیچ و خم های بروکراتیک حق مطلب را نسبت به دانش بنیان ها از بین ببرد.

وی، تاکید کرد: بیمه مرکزی باید تسهیل گری کند و تا توانمندی یک مجموعه دانش بنیان در یک محیط آزمایشی گرم و در یک جامعه هدف کوچک به ظهور برسد.
 قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، بیان کرد: دومین بحث در ارتباط با سندباکس، توجه به ماموریت بیمه مرکزی است، یعنی کلید واژه در استفاده از شرکت های فناور پایه از طریق یک واسطه دانشی و عملیاتی بنام سند باکس، این باشد که می خواهیم به صنعت بیمه توسعه پایدار بدهیم.
وی، اذعان داشت که صنعت بیمه برای توسعه پایدار و انفجار در ضریب نفوذبیمه و هدایت و نظارت راهی جز استفاده و بهره گیری از مجموعه دانش بنیان و فناور پایه ندارد و یکی از الزامات لاینفک آن ایجاد محیط های گرم آزمایشی بیرونی و تسهیل شده برای فعالیت دانش بنیان ها است.
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: وقتی که این فعالیت ها صورت گرفت کار بیمه مرکزی شروع می شود زیرا باید مقررات را هماهنگ با این مجموعه کند چراکه در بسیاری از موارد با قوانین فعلی تطبیق پذیر نیستند.
این نشست با حضور احمد تقوایی نجیب، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد، علی بنیادی نائینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، مجید مشعلچی فیروزآبادی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی برگزار شد.
دراین نشست، نمایندگانی از وزارت صمت، وزارت اقتصاد، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، سازمان بورس اوراق بهادار و پلیس فتا حضور داشتند.
بر اساس این جلسه سند باکس یا همان محیط‌های آزمون تنظیم گری بخش بیمه راه اندازی شد و از فردا فعالیت خود را آغاز می کند.
photo_2023-06-25_15-40-39
ارسال نظر