شناسه خبر : 32802

اختصاصی چابک آنلاین؛

کارگزاران ۱۰ درصد سهم از بازار فروش بیمه نامه را به خود اختصاص دادند

 کارگزاران 10 درصد سهم از بازار فروش بیمه نامه را به خود اختصاص دادند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه در خصوص موافقت اصولی با الحاق "انجمن کارگزاران رسمی بیمه" به اتاق ایران، اظهارداشت: انجمن کارگزاران رسمی بیمه جنبه کارگری و کارفرمایی ندارد و از ابتدا باید در اتاق بازرگانی ایران شکل می گرفت، اما بنابر دلایلی همچون تسریع در نتیجه، هیات موسس کارگزاران در زمان تاسیس این انجمن به سراغ وزارت کار رفتند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "افشین ایرجی"، در گفت و گو با چابک آنلاین، افزود: انجمن کارگزاران رسمی بیمه به این نتیجه رسید که با حضور در اتاق بازرگانی ایران می تواند ارتباطی قوی تری با بخش صنعت و تجارت ایجاد کند.

وی  ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه یکی از اعضای شورایعالی بیمه عضو اتاق بازرگانی است، امکان این وجود دارد که با عضو اتاق در شورایعالی بیمه هماهنگ شده و در تصویب آیین نامه ها مشارکت کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه، اظهارداشت: کارگزاران بیمه، یک درصد جمعیت فروش بیمه نامه را دارند اما 10 درصد سهم از بازار را در فروش به خود اختصاص  داده اند اما با این حال هیچ نقشی در تدوین آیین نامه های بیمه مرکزی ندارند.

ایرجی توضیح داد: درسال گذشته مساله نبود نقش تاثیرگذار برای کارگزاران در تدوین آیین نامه های بیمه مرکزی را با  رییس کل بیمه مرکزی هم مطرح کردیم که مورد استقبال رییس کل قرار گرفت و در نتیجه در کمیسیون های تخصصی کارمزد طبق نظر بیمه مرکزی مشارکت کردیم اما بدون حق رای و این موضوع برای انجمن جالب نبود.

وی تاکید کرد: اینکه در مورد معیشت جامعه ای تصمیم گیری شود بدون اینکه خود آن جامعه حق رای داشته باشند اصلا جالب نیست، به همین دلیل انجمن کارگزاران رسمی بیمه به دنبال این است که بتواند با حق رای در جلسات تخصصی شورایعالی بیمه شرکت کند که یک راه آن تغییر قانون است تا یکی از اعضای شورایعالی بیمه از جامعه کارگزاران باشد که این راه بسیار طولانی است اما به دنبال آن هستیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه، افزود: راه دیگری که می تواند کارگزاران بیمه را به شورایعالی بیمه نزدیک تر کند حضور در اتاق بازرگانی ایران است که مصوبه آن گرفته شده و شش ماه زمان برای انجام مراحل دیگر فرصت وجود دارد تا این الحاق نهایی شود.

ایرجی معتقد است که کارگزاران بیمه، مشاوران بیمه گذاران هستند و اگر در تدوین آیین نامه ها نقش داشته باشند در افزایش ضریب نفوذ بیمه هم تاثیرگذار است. 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه، بیان کرد: طبق بررسی های این انجمن در سال اخیر، مشخص شد که تمام قوانین صنعت بیمه تا نقطه فروش بیمه نامه ها شکل گرفته و از نقطه فروش به بعد هیچ آیین نامه ای نیست که خدمات پس از فروش و همراهی بیمه گذار تا لحظه جبران خسارت باید به چه صورت انجام شود و هیچ حق الزحمه و کارمزدی هم برای آن در نظر گرفته نشده که همین مساله انگیزه حضور در کنار بیمه گذاران پس از فروش را کم می کند.

ارسال نظر