شناسه خبر : 26583

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

سرعت همراهی صنعت بیمه با فناوری‌ های روز پایین است

سرعت همراهی صنعت بیمه با فناوری‌ های روز پایین است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت که نوآوری یک قانون است و کسی نمی تواند مانع از تحقق آن شود اما خلاقیت ها و نوآوری ها باید در سایه قوانین پذیرفته شده بیمه‌ای باشد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی با هدف سرعت بخشی به توسعه نوآوری در صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور امضاء شد.

به گزارش چابک آنلاین، "سورنا ستاری" با مهم خواندن نقش  صنعت بیمه در توسعه اقتصاد  کشور، گفت: امروزه توسعه اقتصاد دانش بنیان، بسیاری از مناسبات را برهم زده  و صنعت بانکداری هم اتفاقات امروز صنعت بیمه را در سال های قبل تجربه کرده بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: درروزهای نخست، مقاومت های جدی برای تحولات فناورانه در صنعت بانکداری  هم وجود داشت اما امروزه صنعت بانکداری با حمایت ویژه بانک مرکزی، خواهان بهره گیری از خدمات فین تک ها و جمع آوری شعب خود هستند.

ستاری گفت که صنعت بیمه می تواند با فراهم کردن بازارها و ایده های جدید توسعه یابد که در این مسیر  برای تسهیل دسترسی ها به خدمات بیمه‌ای، به شکل گیری فین تک ها نیاز است. 

وی افزود: برای بهره گیری از فناوری های روز صنعت بیمه مثل هوش مصنوعی.، قیمت گذاری واقعی و حمایت‌های بیمه‌ای، نیاز است که صنعت بیمه در مسیر نوآوری و تحولات فناورانه قرار  بگیرد. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: توسعه چیزی جز فرهنگ نیست و اگر فرهنگ یک موضوع ایجاد نشود برای آن باید انرژی بسیاری را گذاشت، بنابراین در حال حاضر که فرهنگ تغییرات نوآورانه و فناورانه در صنعت بیمه شکل گرفته باید با همدلی و هم افزایی تمام ظرفیت های بیمه ای کشور در این حوزه را فعال کرد.

به اعتقاد ستاری، ورود نواوری و فناوری به صنعت بیمه در ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان حوزه آی تی تاثیرگذار است و باعث ایجاد بازارهای جدید هم خواهد شد اما برای رسیدن به آن به تغییرات بنیادی در ساختار نظام بیمه ای و تحول در نگاه‌های سنتی  مدیریتی در صنعت بیمه چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی نیاز است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: نوآوری یک قانون است و کسی نمی تواند مانع از تحقق آن شود از سوی دیگر در زیست بوم فناوری و نوآوری، استارتاپ ها به عنوان نماد جدی و واقعی نوآوری شناخته می شوند و به همین دلیل ورود آنها به صنعت بیمه ناخودآگاه تحولات فناورانه و نوآورانه را رقم خواهد زد.

ستاری، با تاکید براینکه خلاقیت ها و نوآوری ها باید در سایه قوانین پذیرفته شده بیمه ای باشد، اظهار داشت: سرعت بروز تحولات و همراهی صنعت بیمه با فناوری‌های روز کمی پایین است و نسبت به توسعه بخش های دیگر حوزه فین تک عقب است.

به گزارش چابک آنلاین در رویداد امروز مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری دستیار  معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز خوشکلام خسرو شاهی قائم مقاوم رییس کل بیمه مرکزی و هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی حضور داشتند.

 

ارسال نظر