شناسه خبر : 26580

اختصاصی چابک آنلاین؛

حرکت صنعت بیمه به سمت فعالیت های نوآورانه اجتناب ناپذیر است

حرکت صنعت بیمه به سمت فعالیت های نوآورانه اجتناب ناپذیر است

دستیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقداست که برای توسعه صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ این صنعت باید به سمت فعالیت های تسهیل گرانه و فناوری نوآورانه برود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی با هدف سرعت بخشیدن به توسعه نوآوری در صنعت بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه با محوریت تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق امضا شد.

به گزارش چابک آنلاین، در رویداد امروز " علیرضا دلیری" گفت:حدود یکسال و نیم است که کارگزاری های آنلاین بیمه در حیطه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی شکل گرفته و به همین منظور جلسات بسیاری هم برگزار شده تا یک فعالیت مشترک فناورانه انجام شود.

وی، افزود: باتوجه به همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی، افق پیش روی صنعت بیمه مدنظر قرار گرفت و درنهایت خروجی آن باعث شد تا در حوزه اقتصاد کلان، وزارتخانه کارگروهی را برای بحث بیمه ایجاد کند.

دستیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: یکی از مشخص ترین موضوعات شکل گرفته در کارگروه فوق این بود که شرکت های فناوری بیمه ای را بتوان شکل داد تا عملیات صنعت بیمه بیشتردرحوزه آنلاین صورت بگیرد.

دلیری ادامه داد: از سوی دیگر شرکت های استارت آپی بیمه دغدغه فعالیتی در بیمه مرکزی داشتند و درنهایت این جلسات منجر به شکل گرفتن یک تفاهم نامه شد تا بتوان شرایطی را ایجاد کرد که شرکت های بیمه ای فناوری ایجاد شوند.

به گفته وی درحال حاضر بیش از 50 کارگزاری بیمه آنلاین در صنعت بیمه فعال بوده که تعدادی از آنها شرکت های دانش بنیان و استارت اپ هستند.

به گزارش چابک آنلاین در رویداد امروز مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز خوشکلام خسرو شاهی قائم مقاوم رییس کل بیمه مرکزی و هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی حضور داشتند.

ارسال نظر