اختصاصی چابک آنلاین؛

استقبال از خرید پوشش اضافی بیمه نامه فرونشست یا نشست زمین کم است

استقبال  از خرید پوشش اضافی بیمه نامه  فرونشست یا نشست زمین کم است

مدیر بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: تعدادی از استان ها در معرض خطر فرونشست و نشست زمین قرار دارند و شرکت های بیمه ای، در فروش بیمه نامه، مناطق با ریسک بالای فرونشست را بیمه نمی کنند و یا با ارزیابی ریسک با نرخ بالاتری بیمه می کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،  "میثم ذوالفقارزاده کرمانی"درگفت وگو با چابک آنلاین،گفت:فرونشست زمین در جهان فراگیر شده هر چند که در کشورهایی همچون ژاپن که با فرونشست 12 سانتی متری روبرو بودند الان به صفر رسیدند.

وی،ادامه داد: علت اصلی فرونشست، خشکسالی های کشور، بهره برداری های بی رویه از سفره های آب زیرزمینی وکشت های پرآب است که کشور ژاپن برای برداشت از سفره های آب زیرزمینی محدودیت هایی گذاشت و در عین حال از آبیاری نوین هم استفاده کرد.

مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، اذعان داشت که اولین کاری که شرکت های بیمه ای انجام می دهند این است که مسائل را از طریق سندیکای بیمه گران ایران به بیمه مرکزی که یک سازمان دولتی است، منتقل می کنند و بیمه مرکزی می تواند تعامل با سازمان های دیگر و دولت را شروع کند.

وی،با بیان اینکه اگر شرکت های بیمه ای، شروع به همکاری با دولت کرده و استاندارد سازی را شروع کنند باید سه موضوع را مد نظر قرار دهند، افزود: ساختمان هایی که ساخته شده اند، ساختمان هایی که درحال ساخت هستند و ساختمان هایی که ساخته خواهند شد همه باید مدنظر قرار بگیرند.

مدیر بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، گفت: می توان برای ساختمان هایی که ساخته شده اند یک بیمه نامه تکمیلی تعریف کرد و با همکاری دولت به مراحل ساخت ساختمان های درحال ساخت هم نظارت کرد وبرای ساختمان هایی که در آینده ساخته می شوند استاندارد تعریف شود .

ذوالفقار زاده کرمانی، خاطرنشان کرد که درحال حاضر یکسری مناطق که دارای فرونشست هستند اعلام شده اند و نقشه پهنه بندی باید به روز رسانی شود، زیرا فرونشست در برخی مناطق زیاد شده است.

مدیر بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، گفت:درکل استقبال  از خرید پوشش اضافی بیمه نامه  فرونشست یا نشست زمین کم بوده و وقتی یک مجتمع بزرگ یا چندین مجتمع در کنار هم چنین درخواستی می کنند حتما نسبت به منطقه جغرافیایی خود آگاهی دارند و شرکت بیمه ای هم ارزیابی ریسک را با دقت بیشتری انجام می دهد و متوجه می شود  این موارد را در سندیکای بیمه گران مطرح کرده و برنامه ریزی می شود.

 

ارسال نظر