اختصاصی چابک آنلاین؛

خطر فرونشست زمین در بیمه های آتش سوزی پوشش داده می شود

خطر فرونشست زمین در بیمه های آتش سوزی پوشش داده می شود

مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: تمامی ساختمان های مسکونی، تجاری و هر کارخانه ای می تواند با یک درخواست پوشش فرونشست، رانش و ریزش را در بیمه نامه آتش سوزی بگیرد و نرخ حق بیمه هم با توجه به منطقه ای که خاک آن سست تر باشد یا زراعی باشد و اطراف یا داخل شهرباشد متفاوت است.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، " میثم ذوالفقارزاده کرمانی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: خطرهای نشست و رانش، ریزش و فروکش چاه و دیواره چاه جزء خطرهای تبعی بیمه نامه های آتش سوزی هستند که بنا به درخواست بیمه گذار قابل خریداری است.

اخیرا رئیس بخش زلزله و فرونشست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نسبت به خطر فرونشست درتهران و احتمال به خطر افتادن زیرساخت و ریزش ساختمان ها هشدار داده بود. 

مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، با اشاره به کم آبی های اخیر و استفاده بی رویه از سفره های زیرزمینی آب، افزود: در برخی از نقاط حفره هایی در زیر زمین ایجاد شده و به همین دلیل امکان نشست، ریزش و رانش در قالب بیمه نامه های آتش سوزی تحت پوشش بیمه است.

ذوالفقارزاده کرمانی، خاطرنشان کرد که در هرصنعتی که رقابت به وجود می آید همه به دنبال ارائه خدمات بهترهستند که از رقیب جلو بزنند و محصول خود را با نرخ بهتری به فروش برسانند ولی درصنعت بیمه، به جای مزایده، مناقصه برگزار می شود، یعنی هرکسی کمترین نرخ را بدهد برنده خواهد شد.

وی، اظهارکرد: درمورد سرمایه های بزرگ با توجه به آیین نامه 76 بیمه مرکزی، نرخ و شرایط توسط بیمه مرکزی ارائه می شود و نکته دوم هم اینکه پوشش اتکایی وجود دارد و با توجه به ظرفیت نگهداری هرشرکت، مازاد آن  باید اتکایی شود.

مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، با اشاره به بروز  حوادثی  در زمینه فرونشست زمین در برخی از شهرهای بزرگ کشور، گفت: با توجه به خطرفرونشست زمین، افراد به دنبال خریداری این بیمه نامه  هستند و تاحدودی درخواست دراین خصوص هم  افزایش یافته است.

ذوالفقارزاده کرمانی، درخصوص راهکارشرکت های بیمه ای در مدیریت این  ریسک، توضیح داد: این موضوع درجلسات سندیکای بیمه گران مطرح و درخصوص نرخ و شرایط آن صحبت شده زیرا این موضوع می تواند برای آپارتمان های مسکونی هم خسارت هایی به دنبال  داشته باشد.

مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، گفت: صورتجلسه ای در سال گذشته در مورد خطرفرونشست و ریزش  واستثنائات آن، فرانشیز خطرو همینطوردر مورد اینکه ریسک آپارتمان ها و مجتمع ها بالا می رود بحث  و به این نتیجه رسیده شد که ازاتکایی مناسبی استفاده شود.

ارسال نظر