اختصاصی چابک‌آنلاین؛

صنعت بیمه از لیست ساختمان های غیرمقاوم اطلاع دقیقی ندارد

صنعت بیمه از لیست ساختمان های غیرمقاوم اطلاع دقیقی ندارد

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز، با بیان اینکه صنعت بیمه از لیست ساختمان های غیرمقاوم اطلاع دقیقی ندارد، گفت: درصورتیکه صنعت بیمه باید به این لیست دسترسی داشته باشد، زیرا بیمه گر برای اینکه بتواند برنامه ریزی کند که ساختمانی را بیمه کند یا نه، نیاز دارد تا این اطلاعات را داشته باشد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، علیرضا مقرب"درگفت و گوبا چابک آنلاین افزود:شرکت های بیمه ای با دراختیار داشتن اطلاعات دقیق از هر منطقه یا ساختمان،  می توانند قیمت تمام شده دقیق تری را برای بیمه نامه محاسبه کنند.

به گفته وی،این امر می تواند قیمت برخی از بیمه نامه ها را افزایش یا حتی کاهش دهد و یا حتی مجموعه ای که درحال انجام ساخت و ساز است را وادار کند تا با آگاهی درخصوص وجود گسل درآن منطقه، سازه مقاوم تری بسازد.

مقرب، با اشاره به افزایش فرونشست زمین در کشور، افزود: سازمان های متخصص در این حوزه می توانند این مناطق را شناسایی کنند اما مهم این است که این اطلاعات به صورت شفاف و درست در اختیار همه سازمان ها از  جمله صنعت بیمه قرار بگیرد.

چندی پیش،مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری تعیین حریم گسل 6 شهر تهران، تبریز، مشهد، کرج، زنجان و کرمان در سال‌های گذشته، اعلام کرد که  حریم گسلی 6 شهر مصوب شده در نقشه شهرداری‌ها نشسته و صدور پروانه ساخت بر اساس مطالعات مصوب انجام می‌شود که گام بزرگی در ایمنی و تاب‌آوری شهرها محسوب می‌شود.

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز،گفت: فلسفه این اقدام، تفکیک و ایجاد حریم است که بسیارلازم است و این شناخت ها و بررسی هایی که برای تاب آوری مناطق انجام می شود فقط در زمینه زلزله نیست و موضوعاتی همانند فرونشست زمین هم بررسی می شود.

دبیرکارگروه بیمه های آتش سوزی سندیکای بیمه گران ایران، تصریح کرد: این اطلاع رسانی ها برای صنعت بیمه خوب است زیرا اگر اطلاعات  دقیق شهرسازی را در اختیار داشته باشد،یعنی میزان مقاومت خاک و گسل های فعال هر منطقه قابل شناسایی بوده و  می تواند منطقه را از نظر خطرپذیری از جهت وقوع سیل یا زلزله بررسی کند.

وی، ادامه داد: به عنوان مثال اگر اطلاعات منطقه ای که شهرکی درآن ساخته شده از نظر میزان مقاومت پذیری خاک، احتمال ریزش کوه یا نشست و رانش زمین در اختیار شرکت های بیمه ای قرار بگیرد می توانند برای تعیین نرخ و شرایط بیمه نامه، منطقی ترعمل کنند نه اینکه برای همه مناطق یک نرخ واحد صادر شود.

ارسال نظر