اختصاصی چابک آنلاین؛

پوشش بیمه مکمل برای خودروهایی که وارد عراق می شوند ضروری است

پوشش بیمه مکمل برای خودروهایی که وارد عراق می شوند ضروری است

یک عضو کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران ایران، اظهارداشت: مطابق ماده هفت قانون بیمه اجباری شخص ثالث، وسایل نقلیه ای که قرار است از مرزهای کشور خارج شوند و یا وارد مرزهای ایران شوند باید پوشش بیمه مناسب خود را خریداری کرده باشند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "اسماعیل فلاحی"گفت: این احتمال وجود دارد که خودروی ایرانی خارج شده از مرزهای کشوربا یک فرد ایرانی در خارج از قلمرو ایران تصاف کند،  به همین دلیل ماده هفت قانون بیمه اجباری شخص ثالث، تاکید دارد که وسایل نقلیه ای که قرار است از مرزهای کشور خارج شوند باید تحت پوشش ضوابط بیمه کشور قرار بگیرند.

این عضو کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران، ادامه داد: از همین روی بیمه مرکزی به تازگی در بخشنامه ای به شرکت های بیمه ای شرایط و ضوابط را ابلاغ کرد که این الحاقیه 80 درصد تخفیف هم دارد یعنی خودرو باید دارای بیمه نامه شخص ثالث باشد تا به تبع آن الحاقیه به وجود آید.

فلاحی، بیان کرد: الحاقیه فوق یک تغییر کاریری است و بیمه گذاران باید این پوشش را از شرکت بیمه طرف قرار داد خود که بیمه نامه شخص ثالث را برای آنها صادر کرده دریافت کنند و خودروهایی که برای مراسم اربعین وارد کشور عراق می شوند این پوشش مکمل را نیاز دارند.

به گفته وی، در صورتی که خودروی خارج شده از مرزهای کشور با فردی که مقیم آن کشور است برخورد کند تابع شرایط کارت سبز خواهد بود که شرایط و ضوابط پرداخت خسارت به همان کشور محل وقوع حادثه برمی گردد.

این عضو کارگروه بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گرانان اظهار داشت: کشورهای اروپایی و چند کشور حوزه خاورمیانه شامل آیین نامه کارت سبز هستند و ایران هم از سال 1356 وارد این کنوانسیون شده است.

فلاحی در رابطه با میزان استقبال از الحاقیه ابلاغ شده بیمه مرکزی برای وسایل نقلیه ای که به مراسم اربعین می روند، گفت: از تاریخ 24 مرداد ماه  اعلام شد که وسایل نقلیه اجازه خروج و کاپوتاژ به کشور عراق را نخواهند داشت و به همین دلیل بیشتر مردم از مساله الحاقیه آگاه نبودند.

وی، افزود: بیشتر مخاطبین الحاقیه فوق سازمان هایی هستند که قرار است برای امدادرسانی در کشور عراق حضور داشته باشند و یا خودروهایی با کاربری مشخص که برای جابجایی زائران اربعین از مرز خارج می شوند.

 

ارسال نظر