شناسه خبر : 26801

اختصاص بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون از سوی عراق برای تامین مواد غذایی موکب ها

 اختصاص بیش از 700 دستگاه کامیون از سوی عراق برای تامین مواد غذایی موکب ها

وزارت بازرگانی عراق از اعزام ۷۰۰ دستگاه کامیون برای انتقال مواد غذایی و همچنین خدمات دهی در جابه جایی زائران به کربلای معلی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس،  وزارت بازرگانی عراق اعلام کرده که اقدامات لازم را برای حمایت از استان کربلای معلی در ایام زیارت اربعین انجام داده است.

«محمد حنون» سخنگوی وزارت بازرگانی عراق گفت که این وزارتخانه یک هسته بحران را برای پیگیری مراسم اربعین و حمایت لجستیک به استان کربلای معلی اعزام کرده است و نشست‌های پیاپی را برای ارائه همه تسهیلات به استان کربلای معلی برگزار می‌کند.

او با اشاره به ارسال 6 کامیون آب و یخ برای موکب‌ها در مسیر کربلای معلی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز موکب‌ها از جمله آرد و دیگر تجهیزات برای خدمات رسانی به موکب‌ها هم در حال ارسال است و ارتباط وزیر بازرگانی عراق با استان کربلای معلی برای ارائه همه آنچه از کمک‌های مادی، معنوی و لجستیک نیاز دارند، ادامه دارد.

حنون همچنین گفته که با توجه به کمبود اتوبوس برای جابه جایی مسافران، وزارت بازرگانی عراق ۷۰۰ دستگاه کامیون را از امروز سه شنبه برای جابه جایی زائران در مسیر راهپیمایی اربعین اختصاص داده است.

وی افزود: تیمی به نمایندگی از دستیاران و مدیران کل در بازرگانی غلات و مواد غذایی و همه بخش‌های خدماتی در وزارت بازرگانی عراق این کامیون‌ها را که هم این حامل موغذایی هستند تا رسیدن به استان کربلا  همراهی می‌کنند.

کمیته حج و عمره عراق هم ناوگانی از وسایل نقلیه و نیروهای انسانی خود را برای خدمات رسانی به زائران اربعین اعزام کرد.

این کمیته در بیانیه‌ای گفته که این وسایل نقلیه را به مکان‌هایی که با کمبود وسایل نقلیه روبرو است به همراه تیمی از نیروهی انسانی باتجربه برای تنظیم و ساماندهی جابه جایی زائران اعزام کرده است.

وزارت دفاع عراق هم اعلام کرده که فرماندهی نیروی هوایی ارتش عراق هم برای تامین امنیت مراسم اربعین وارد عمل شده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که با نظارت سمیر زکی حسین، فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق تامین امنیت مراسم اربعین از همه محورها در حال انجام است.

بر اساس برنامه وزارت دفاع عراق، ۹ فروند هواپیمای ارتش با انجام ۱۶ سورتی پرواز در شبانه روز در تامین امنیت مراسم اربعین از طریق عکسبرداری و عملیات‌های شناسایی مشارکت دارند.

ارسال نظر