اختصاصی چابک‌آنلاین؛

تعیین سقف سنی برای مدیران صنعت بیمه منطقی نیست / صنعت بیمه برای جانشین پروری کاری نکرده است

 تعیین سقف سنی برای مدیران صنعت بیمه منطقی نیست / صنعت بیمه برای جانشین پروری کاری نکرده است

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ، معتقد است که گذاشتن سقف سنی همانند مدیران بانکی برای مدیران صنعت بیمه،منطقی ندارد زیرا این صنعت برای جایگزینی مدیران فعلی،تاکنون کاری نکرده و هرزمان به میزان کفایت برای مدیران جانشین پروری اتفاق افتاد، قراردادن محدودیت سنی اقدام خوبی خواهد بود.

 چابک آنلاین، زهرا نامداری، "سیدمحمد کریمی" بزرگان و فرهیختگان را سرمایه های مهم صنعت بیمه خواند و گفت: در شورایعالی بیمه مطرح شده که برای مدیران صنعت بیمه محدودیت سنی گذاشته شود، این مساله هیچ منطقی ندارد زیرا بیمه صنعتی پویا است و با حرفه های دیگر تفاوت دارد، بنابراین تازمانی که افراد توان فعالیت داشته باشند و رو به پیشرفت هستند در نظر گرفتن محدودیت سنی برای آنها موضوعیتی ندارد.

وی، اذعان داشت که صنعت بیمه باید برای سرمایه های انسانی خود فکری کند و روند رو به رشد این صنعت هم حاکی از این است که صنعت بیمه باید برای جبران عقب افتادگی ها و در انتخاب استراتژی خود، دقت بیشتری کند.

کریمی، گفت: تا یکی دو سال گذشته کسری ذخیره 6 هزار میلیارد تومانی بیمه نامه شخص ثالث، پاشنه آشیل صنعت بیمه بود، اما هم اکنون بیمه نامه درمان تکمیلی درحال سبقت گرفتن از بیمه نامه شخص ثالث است و بیمه گران  باید از رقابت های منفی در این زمینه پرهیز کنند.

وی، درخصوص اخذ عوارض از بیمه شخص ثالث، بیان کرد: هردوطرف بیمه نامه شخص ثالث بسته است و شرکت های بیمه ای هیچ اختیاری در این زمینه ندارند و باوجود پرداخت عوارض برای کمک به خسارت های شخص ثالث گزارشی در این زمینه به صنعت بیمه ارایه نمی شود  و آثار کاهش خسارت هم دیده نمی شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران اظهارداشت: از سال ها قبل ، موضوعی در دست اقدام است و آن اینکه 10درصد هزینه های ساماندهی آتش نشانی بین شهری از محل عوارض بیمه نامه شخص ثالث تامین شود که سندیکای بیمه گران با آن مخالفت کرده است.

 

ارسال نظر