شناسه خبر : 15826

بیمه آسیا در سال ۹۹ روزانه بیش از ۱۲.۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است

بیمه آسیا در سال 99 روزانه بیش از 12.5 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است

بیمه آسیا با تولید نزدیک به ۸.۴ هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت ۴.۶ هزار میلیارد تومان خسارت در بین شرکت های خصوصی صنعت بیمه با سهم ۱۰ درصدی در حق بیمه تولید و ۹.۵ درصدی از خسارت پرداخت در رتبه نخست بیمه های خصوصی در هر دو بخش قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از بانکداری ایرانی ، شرکت های فعال در صنعت بیمه کشور در 1399 در مجموع 81.7 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کردند و در مقابل 43.4 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند که سهم شرکت های خصوصی نزدیک 56 هزار میلیارد تومان از حق بیمه تولیدی و بیش از 29 هزار میلیارد تومان از خسارت پرداختی بود.
شرکت بیمه آسیا در این سال، روزانه به طور میانگین بیش از 12.5 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است که حاکی از توانمندی مالی  این شرکت در بازار بیمه کشور است و رشد 41 درصدی حق بیمه تولیدی این شرکت در سال 99 نسبت به سال 98 به خوبی نشان می دهد که مشتریان این شرکت از خدمات بیمه آسیا رضایت دارند و این شرکت عملکرد مطلوبی داشته است که توانسته علاوه بر حفظ مشتریان، سهم بازار خود را افزایش دهد.
بیمه آسیا با تولید نزدیک به 8.4 هزار میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت 4.6 هزار میلیارد تومان خسارت در بین شرکت های خصوصی صنعت بیمه با سهم 10 درصدی در حق بیمه تولید و 9.5 درصدی از خسارت پرداختی، در رتبه نخست بیمه های خصوصی در هر دو بخش قرار دارد .
فعالیت شرکت های بیمه ای به طور کلی در دو بخش دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت خلاصه می شود که از این دو بخش، پرداخت خسارت از اهمیت ویژه ای برخودار است به این دلیل که رضایت بیمه گذاران یا به عبارت دیگر مشتریان، به کیفیت و کمیت این بخش بستگی دارد و شرکت بیمه آسیا با داشتن سهم 9.5 درصدی از کل خسارت پرداختی صنعت بیمه کشور و 15.8 درصدی در بین شرکت های بورسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است

 

ارسال نظر