شناسه خبر : 25800

اختصاصی چابک آنلاین؛

سامانه ستاره برای صنعت بیمه فرصت ساز است

سامانه ستاره برای صنعت بیمه  فرصت ساز است

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه کاریزما (درشرف تاسیس) اظهار کرد: مشارکت صنعت بیمه عمر در بستر "سامانه توثیق الکترونیک هوشمند «ستاره»" می تواند فرصت و ظرفیت های جدیدی را ایجاد کندو این صنعت هر چقدر سریع تر بتواند به زیرساخت، مکانیزم و ملاحظات قانونی آن بپردازد زودتر می تواند از این فرصت استفاده کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "عباس اسلامی" در گفتگو با چابک آنلاین، گفت: زیرساخت ورود صنعت بیمه به سامانه ستاره از طریق API های مربوط به مانده لحظه ای اندوخته دردسترس است و این سامانه می تواند فرصتی برای شرکت های بیمه ای فعال در بیمه های زندگی باشد ، زیرا تعداد قابل توجهی از بیمه نامه عمراندوخته دار در صنعت بیمه وجود دارد.

سامانه توثیق الکترونیک (ستاره) روزچهارشنبه  5 مردادماه رونمایی شد.

این سامانه وثیقه گذاری آنلاین اموال است که به منظورحل مشکلات سرمایه گذاران  برای وثیقه گذاری اجرایی شده و در قدم اول، وزارت اقتصاد علاوه بر بسترسازی برای توثیق آنلاین و هوشمند اموال، امکان وثیقه گذاری سهام بازار سرمایه را فراهم کرده است.

دراین طرح همه افراد می توانند از سهام خود به عنوان وثیقه درهمه اموری که نیاز به ضمانت نامه دارند،استفاده کنند.

درحال حاضر بانک های ملی، قرض الحسنه مهر ایران و قرض الحسنه رسالت این سامانه را پوشش می دهند.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه کاریزما (درشرف تاسیس)، با بیان اینکه قریب به 10 میلیون واحد بیمه نامه های عمراندوخته دار در صنعت بیمه وجود دارد، افزود: بخش اعظمی از این بیمه نامه ها می توانند اندوخته های خود را وثیقه سپاری کنند و یا برای مشارکت در این طرح،  اندوخته های فعلی خود را افزایش دهند، بدین ترتیب شاهد ایجاد خدمت جدیدی به بیمه گذاران عمر شرکت های بیمه خواهیم بود .

وی، اذعان داشت که ورود صنعت بیمه به سامانه ستاره برای این سامانه خوب است که قریب به  10 میلیون کاربر جدید به آن افزوده می شود و هم برای صنعت بیمه خوب است که کارکردهای محصول خود را افزایش داده و فروش محصول را راحت تر از قبل می کند و در نهایت این  امر منجر به ارتقای خدمات تامینی در جامعه می شود.

اسلامی، پیشنهاد داد اگر در آینده پذیرنده های دیگری هم از سایر اصناف درکنار بانک ها به این سامانه افزوده شوند می تواند به حجم بالایی از معاملات اعتباری خرد از محل اندوخته ای بیمه عمر شکل بگیرد .

وی، تصریح کرد: البته جهت اجرایی شدن این خدمت در محصولات موجود بیمه های زندگی اندوخته دار، ضروری است با توافق بیمه گذاران، تغییراتی در نحوه اجرای ماده 20 درباره "تامین حق بیمه های معوق از محل اندوخته"  و تبصره ماده 18 آیین نامه 68 شورایعالی بیمه در باره "تامین اقساط معوق وام از محل اندوخته" انجام پذیرد. 

اسلامی، افزود:سرمایه گذاری در زیر ساخت های دیجیتالی لازمه برقراری صنعت بیمه با کسب و کارها و محیط های بیرونی است که راه اندازی این سامانه برای ارتقای کارکردهای بیمه های زندگی مفید بوده و مشارکت در این سامانه برای صنعت بیمه عمر فرصت ساز است.

 

ارسال نظر