ارائه خدمات درمانی به جانبازان شیمیایی در حد کشور آلمان

ارائه خدمات درمانی به جانبازان شیمیایی در حد کشور آلمان

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان، به تشریح وضعیت ارائه خدمات درمانی به جانبازان و ایثارگران پرداخت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علیرضا توکلی مهرجردی، روز شنبه در نشست خبری، گفت: بیمارستان ساسان به عنوان یکی از مراکز تحت پوشش بنیاد شهید تلقی می‌شود و به صورت خودگردان اداره می‌شود.

وی افزود: از سال ۹۰ هزینه‌ای بابت به روز رسانی بیمارستان پرداخت نشده و تمامی هزینه‌ها از محل درآمدهای این بیمارستان تأمین شده است.

توکلی از بیمارستان ساسان به عنوان یک مرکز درمانی ارجاعی با ۲۰۰ تخت نام برد و گفت: تلاش کرده ایم همواره در ارزشیابی‌های وزارت بهداشت، درجه یک خصوصی را به خود اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: با این تعداد تخت بستری و خدمات سرپایی و…، روزانه ۱۲۰۰ مراجعه کننده سرپایی داریم و ضریب اشغال ۹۰ درصدی تخت‌ها را داریم.

توکلی گفت: ۷۸ درصد مراجعان ما را ایثارگران تشکیل می‌دهند.

وی به پاندمی کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی، به عنوان اولین مرکز درمانی وارد ارائه خدمات به بیماران کرونایی شدیم. از اسفند ۹۸ تا امروز، ۳۸ هزار مراجعه کننده مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان داشتیم.

توکلی گفت: در دوران کرونا، بسیاری از بیماران بدحال را به ما ارجاع می‌دادند و همین موضوع در میزان مرگ و میر بیماران تا حدودی اثرگذار بود.

وی افزود: با توجه به قوانین و اسناد بالادستی، برنامه‌های بیمارستان را طراحی می‌کنیم.

توکلی گفت: تشکیل کارگروه با همکاری بنیاد شهید برای دست یافتن به اهداف مورد نظر، یکی از سیاست‌های بیمارستان است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان افزود: افزایش سن جانبازان به عنوان یکی از چالش‌ها در حوزه درمان این عزیزیان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که بهترین خدمات درمانی با کیفیت را ارائه بدهیم. به طوری که ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در دستور کار بنیاد شهید قرار دارد که در جوار همین بیمارستان قرار دارد.

به گفته توکلی، عملیات ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در سال آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: جانبازان شیمیایی با درگیری چشم و ریه و پوست هستند که درمان‌های اختصاصی لازم دارند. بر همین اساس، کلینیک تخصصی ریه برای کارهای درمانی فوق تخصصی استفاده می‌شود.

توکلی گفت: سه سال قبل برای رصد بهتر جانبازان شیمیایی، کلینیک ویژه تشکیل شد که موارد ارجاعی را می‌بینند. اما، ارائه خدمات فوق تخصصی در حد کشور آلمان است.

وی ادامه داد: سالی دو تا سه بار یک پروفسور آلمانی به ایران می آیند که به دلیل بحران کرونا قطع شده است.

توکلی گفت: روش‌هایی که برای جانبازان شیمیایی با مشکلات ریوی ارائه می‌شود، بر اساس استانداردهای کشور آلمان است.

وی در مورد پوشش بیمه‌ای جانبازان نیز افزود: بر اساس قانون ایثارگران، تمامی خدمات باید صفر باشد و بنیاد شهید بایستی پیاده سازی کند.

توکلی گفت: جانبازان و ایثارگران در مراجعه به بیمارستان ساسان، ریالی بابت خدمات درمانی پرداخت نمی کند.

ارسال نظر