شناسه خبر : 20839

بیمه رایگان همزمان با پزشک خانواده برای حاشیه نشینان اجرایی شد

بیمه رایگان همزمان با پزشک خانواده برای حاشیه نشینان اجرایی شد

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، گفت: بیشتر مردم حاشیه‌های شهری کشور، تحت پوشش بیمه قرارمی گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جعفری گفت: موضوعی که در ۲ ماه اخیر مطرح بود و اجرایی شده است، بیمه حاشیه نشینی یا بیمه نقاط کم برخوردار کشور بود.

او گفت: این طرح از کرمان آغاز و به کل کشور تعمیم داده شد و با معاون وزیر کشور تفاهم نامه رسمی امضا شده تا همه نقاط کم برخوردار از این بیمه برخوردار شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان می‌گوید: اجرای این طرح از دی ماه رسما به تمام استان‌ها ابلاغ شده و در تمام نقاط کم برخوردار، بیمه رایگان همزمان با استقرار پزشک خانواده برای حاشیه نشینان اجرایی شد.

جعفری گفت: مردم با این دفترچه بیمه با ۶  هزار تومان ویزیت می‌شوند و حتی اگر نیاز باشد پزشک خانواده او  را به متخصص ارجاع می‌دهد که باز هم در ارجاع ویزیت متخصص نیز مبلغ ۶ هزار تومان خواهد بود.

جعفری می‌گوید: در این طرح بیمه ای، بیماریابی دیابت، فشارخون، سرطان‌ها و بیماری‌های روحی و روانی نیز مورد رصد پزشک قرار می‌گیرد.

او می‌گوید: اگر خانواده‌ای هست که از پوشش هیچ بیمه‌ای برخوردار نیست، می تواند از طریق مراجعه به پیشخوان‌های بیمه یا از صفحه شهروندی بیمه سلامت ایرانیان یا تلفنی و حتی پیامکی از مزایای بیمه استفاده کند.

مدیر کل بیمه سلامت کرمان درباره اجرای طرح بیمه حاشیه نشینی در کرمان گفت: در کنار حاشیه‌های شهر ما به مرکز شهر نیز سر زده ایم و با کمک طرح شهید سلیمانی و بسیج محلات، در وسط شهر در نقاطی مانند میدان شهدا و دیگر نقاط میانی شهر افراد کم برخوردار را شناسایی کرده و تحت پوشش قرار دادیم.

او گفت: اگر مردم افراد کم درآمد و فقیری را می‌شناسند، حتما به ما معرفی کنند.

دبیر طرح مدیریت بیمه نقاط کم برخوردار کشور از شناسایی این افراد  از سوی بسیج در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: بسیج این افراد را شناسایی و رایگان ثبت نام می کند. 

او می‌گوید: افراد می توانند  با مراجعه حضوری بسیج به در منزل آن ها یا با مراجعه حضوری به بیمه یا مراکز پیشخوان و حتی به صورت تلفنی و یا ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ به صورت کاملا رایگان بیمه شوند. 

ارسال نظر