اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه در استفاده از فناوری‌های موجود آنچنان که باید بروز نشده است

صنعت بیمه در استفاده از  فناوری‌های موجود آنچنان که باید بروز نشده است

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، جایگاه IT در شرکت‌های بیمه را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: صنعت بیمه در زمینه تحول دیجیتال آنچنان که باید در استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود بروز نشده است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "مسعود قراگوزلو"در سومین جلسه از سلسله وبینارهای تحول دیجیتال، به بررسی لزوم تحول دیجیتال در فرایندهای صدور پرداخت و گفت: در گذشته پرسش نامه‌ها به صورت کاغذی و مبتنی بردفاتر، دفاترکل و فرم های مختلفی بود که باید تکمیل می شد و وجود آنها در حکم سند قطعی بود.

وی افزود: نگهداری اسناد کاغذی برای یک شرکت بیمه ، بسیار هزینه‌بر بود و پس از گذشت زمان مشکلاتی برای آنها بوجود می‌آمد که گاهی هم  جبران ناپذیر بود.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت،به اوایل دهه 80 و حضور شرکت‌های بیمه خصوصی اشاره کرد و گفت:جامعه از شرکت‌های نوظهور  بیمه انتظار داشت که از نظر ظاهری و چابکی در پاسخگویی به مشتریان با شرکت‌های دولتی و قدیمی تفاوت جدی داشته باشند.

قراگوزلو، ادامه داد: پس از افزایش تعداد شرکت‌های بیمه ای خصوصی، این شرکت‌ها درتلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار و رقابت با رقبای قدیمی ناچار بودند که در خدمات و سرویس دهی خود تحولی را پیاده سازی کنند.

وی، توضیح داد: شرکت‌های بیمه ای خصوصی سعی کردند صدور بیمه‌نامه را سرعت بخشند و با کوتاه کردن بروکراسی‌های دست و پاگیر، خود را متفاوت تر نشان دهند.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت، جایگاه IT در شرکت های بیمه را بسیار مهم خواند و افزود: هنگام تحول دیجیتال باید پایگاه داده، مدیریت فناوری اطلاعات، کرنگهداری و کانال انتقال داده ها بین مدیریت های مختلف اعم از شبکه فروش واحدهای ستادی، مدیریت ها و لینک سنهاب بیمه مرکزی و سایر مصرف کننده ها باشد ، بنابراین وجود یک سامانه IT بسیار قوی شرط غیرقابل انکار تحول دیجیتال است.

وی، دررابطه با مولفه‌های اولیه‌ای مثل فرم‌های پرسشنامه که به صورت سنتی انجام می گرفت، گفت:تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، بلاکچین و اپلیکیشن ها در صدور بیمه نامه بسیار موثرخواهند بود.

معاون فنی بیمه‌های اموال و مسئولیت شرکت بیمه ملت،اذعان داشت که صنعت بیمه در زمینه تحول دیجیتال آنچنان که باید در استفاده از قابلیت‌ها و فناوری‌های موجود بروز نشده است.

قراگوزلو، افزود: از آن‌طرف ، تکنولوژی بسیار سریع پیش رفته و باید با مشابهت سازی این تکنولوژی ها را وارد صنعت بیمه کرد تا از حالت سنتی که بسیار هزینه زا، دشوار و با احتمال تقلب همراه است به سمت حذف آنها رفت.

ارسال نظر