اختصاصی چابک آنلاین؛

شیوع ویروس کرونا صدور بیمه‌نامه های مهندسی را کاهش داد

شیوع ویروس کرونا صدور بیمه‌نامه های  مهندسی را کاهش داد

دبیرکارگروه بیمه های مهندسی سندیکای بیمه گران ایران، اظهار داشت: از پوشش تعدیل تمام خطر پیمانکاری دو برداشت متفاوت وجود داشت که در سندیکای بیمه گران با تشکیل کارگروه تخصصی و استفاده از ارزیابان خسارت، این پوشش اصلاح شد و بزودی به شرکت های بیمه ابلاغ می شود.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "محمد باباکردی"، در لایو اینستاگرامی بیمه مرکزی، گفت: بیمه‌های مهندسی تمامی پروژه‌های عمرانی چه در مرحله ساخت و چه در مرحله بهره برداری را در انواع رسته‌ها از جمله سازه‌های آبی، سازه‌های خاکی و راه را تحت پوشش قرار می‌دهد و در عین حال رشته‌های مختلفی زیر مجموعه بیمه‌نامه های مهندسی هستند که پروژه‌های در حال ساخت و بهره برداری هم می‌توانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند‌‍.

وی، ادامه داد: پروژه های عمرانی با توجه به شرایط عمومی پیمان ملزم هستند که بیمه‌نامه‌های مهندسی را تهیه کنند و تعدادی از بیمه گذاران که به پوشش‌های این بیمه نامه آگاهی دارند برای پروژه های در دوران بهره برداری هم از بیمه نامه مهندسی استفاده می کنند.

باباکردی، درخصوص تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر بیمه‌نامه‌های مهندسی گفت: باتوجه به تاثیر همه گیری کرونا بر کسب و کارهای مختلف، کرونا بر فرایند اجرای پروژه های عمرانی هم در رسته‌های مختلف تاثیر منفی داشت بنابراین تعداد بیمه‌نامه هایی که باید برای این پروژه ها صادر می شد کاهش یافت.

دبیرکارگروه بیمه‌های مهندسی سندیکای بیمه‌گران ایران،اظهارداشت: طبق مبحث دو مقررات ملی ساختمان ، مجریان ساختمانی باید به نفع بهره برداران آتی،  بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان یا همان عیوب اساسی ساخت را خریداری کنند هرچند که باوجود اجباری بودن آن، در همه استان‌ها الزامی نیست ودر شهری مانند تهران برای سازه‌های بالای 1500 متر بنا تهیه بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان اجباری است .

 باباکردی، با بیان اینکه "بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان در استان‌های خراسان، آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و فارس الزامی است"، گفت: در شش ماه آینده، یکسری از نواقص موجود در قانون که فروش بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان را سخت کرده  حل می‌شود و امید است که با اصلاح آیین نامه، ماده 33 در کل کشور الزامی شود.

وی، با پایین خواندن نرخ  حق بیمه تضمین کیفیت ساختمان، بیان کرد: طرح این بیمه‌نامه در سال 86 مطرح شد و نرخ آن یک و نیم درصد بود درحالیکه الان نرخ این بیمه‌نامه به هشت صدم درصد رسیده ، یعنی حدود 18 تا 19 برابر کاهش یافته است و پوشش های بسیاری هم دارد.

دبیرکارگروه بیمه‌های مهندسی سندیکای بیمه‌گران ایران، دررابطه با پتانسیل‌های بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک گفت: خطرات تحت پوشش این بیمه‌نامه برای تمامی تجهیزاتی که ماهیت الکترونیکی دارند صادر می‌شود یعنی از یک گوشی موبایل ساده تا یک دستگاه تصویربرداری تخصصی در بیمارستان‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

باباکردی، اظهارکرد: بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک ریسک‌های خاص خود را دارند و بیمه گران الزاماتی را برای صدور آن در نظر می‌گیرند و به همین دلیل شاید تمام شرکت های بیمه در این زمینه فعال نباشند.

وی، دررابطه با نرخ بیمه‌نامه تجهیزات الکترونیک گفت: با توجه به خطرات درخواستی بیمه گذار نرخ ها متفاوت است، البته برای شرکت‌های بیمه خیلی سود ندارد و کنترل خسارت آن یک مقدار سخت است اما برخی از شرکت‌های بیمه به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند.

دبیرکارگروه بیمه‌های مهندسی سندیکای بیمه‌گران ایران، اذعان داشت که به دلیل تخصصی بودن رشته بیمه های مهندسی و انرژی فروش آنها توسط  تعداد کمتری از شبکه فروش انجام می شود و به همین علت نمایندگان و کارگزارانی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می کنند محدود هستند.

باباکردی، مهمترین بخش در بازاریابی بیمه نامه‌های مهندسی را داشتن اطلاعات و آموزش دانست و توضیح داد: افرادی که می‌خواهند در زمینه بیمه های مهندسی فعالیت کنند با مخاطبین متخصص روبرو هستند به همین دلیل باید اطلاعات کافی داشته باشند تا  بتوانند هنگام صدور به بیمه گذار براحتی مشاوره بدهند.

ارسال نظر