شناسه خبر : 17896

روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه تریلی سیب صنعتی از استان‌ها بارگیری می‌شود

روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه تریلی  سیب صنعتی از استان‌ها بارگیری  می‌شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از خرید سیب صنعتی با هدف حمایت از باغداران و تولیدات باغی کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران (پات)؛ آقای سید محمد موسوی با بیان این مطلب که پیش‌بینی می‌شود که در فاز اول خرید ۲۰ هزار تن سیب صنعتی انجام شود گفت: حدود ۱۰۰۰ تن از محصولات خریداری شده جهت فرآوری به خارج از این استان‌ها منتقل شده است.

موسوی ضمن اشاره به خرید سیب صنعتی از باغداران اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدات باغی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه‌گری و حمایت از تولید، اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران اقدام به خرید سیب صنعتی در مناطق مذکور نموده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین چالش‌های این مناطق، مشکل صادرات و فروش مازاد محصولات بویژه سیب صنعتی است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: در این راستا اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران به منظور تسریع در جذب سیب صنعتی و ایجاد تعامل بین باغداران و کارخانه‌داران از تاریخ ۲۴ شهریورماه سال جاری اقدام به خرید، بارگیری و حمل سیب صنعتی از دو مرکز مراغه در استان آذربایجان شرقی و اشنویه در استان آذربایجان غربی نموده است.

سید محمد موسوی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه تریلی با میانگین وزنی ۳۰۰ تن از این استان‌ها بارگیری و حمل می‌شود.

وی بیان داشت: مقاصد حمل این محصول به استان‌های خراسان جنوبی، گرگان، اصفهان و شیراز خواهد بود، اما از اول مهرماه به دلیل آزاد شدن خطوط تولید کارخانه‌ها ظرفیت حمل به مقاصد فرآوری به دو برابر افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: با توجه به حجم کم تولید سیب صنعتی درجه سه توسط هر باغدار خرید ۱۰۰۰ تن خریداری شده از حدود ۸۰۰ کشاورز در استان‌های ذکر شده صورت گرفته و مبالغ آن نقداً پرداخت گردیده است.

موسوی گفت: تاکنون حدود ۱۰۰۰ تن از محصول تولیدی به کارخانه‌های افشره در شهرستان فردوس خراسان جنوبی و مجتمع صنایع غذایی آیدا بین‌الملل در استان اصفهان جهت فرآوری به منظور رفع موانع تولید، حمایت از تولیدکنندگان کشور و جلوگیری و به حداقل رساندن زیان‌های ناشی از خرید‌های توافقی و تضمینی که موجب ضرر‌های مالی فراوان به دولت و کشاورزان گردیده حمل شده است.

وی همچنین در ادامه گفت: اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی باغبانی ایران نیز با هماهنگی مسئولان استانی و کارخانجات سایر استان‌ها از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ شهریور ماه سال جاری یک هزار ۲۰۰ تن سیب صنعتی را از استان‌های آذربایجان غربی، فارس و اصفهان خریداری و حمل نموده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خاتمه تصریح کرد: این خرید تا آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر