شناسه خبر : 14181

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

برآورد محصولات توسط کارشناسان صندوق بیمه کمتر ازمیزان واقعی آن است

برآورد محصولات توسط کارشناسان صندوق بیمه کمتر ازمیزان واقعی آن است

یک باغدارنمونه خرما ، با بیان اینکه عملکرد صندوق بیمه کشاورزی در مقایسه با یک دهه قبل بسیار بهتر است، افزود: صندوق درزمینه پرداخت خسارت راهی طولانی در پیش دارد تا کاملا قانونمند عمل کند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، "محمد حیدری" درگفت و گو با چابک آنلاین با اشاره به تحت پوشش بیمه قراردادن محصولات خود، گفت: عملکرد صندوق بیمه کشاورزی در مقایسه با دهه قبل که مسئولیت بیمه با بانک کشاورزی بود بسیار بهتر است.

وی، با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی تاحدودی کارشناسانه پیش می رود، افزود: این صندوق در زمینه پرداخت خسارت وبرخی موضوعات دیگر نیاز به دقت بیشتری دارد.

این باغدارنمونه خرما خاطرنشان کرد که در سال هایی که باغات به صورت جدی دچار حادثه می شوند، خسارتها جبران نمی شود به عنوان نمونه اگر باغداری 500 میلیون خسارت ببیند 40 میلیون غرامت دریافت می کند .

حیدری علت اصلی این موضوع را اینگونه مطرح کرد که صندوق بیمه می خواهد همه را راضی نگه دارد و به همه مبلغی بپردازد در حالیکه باید خسارت آن باغداری که واقعا خسارت دیده بهتر جبران شود.

این باغدارنمونه خرما با بیان اینکه برآورد محصولات خیلی کمتر ازمیزان واقعی آن است، گفت: محصول یک درخت خرما به طور متوسط 150 کیلو است اما نماینده بیمه آن را 20 تا 30 کیلو در نظر می گیرد که در زمان پرداخت غرامت مبلغ پرداختی زیاد نمی شود.

حیدری اظهارکرد: صندوق بیمه کشاورزی سالانه براساس بودجه ای که دارد خسارت را در نظر می گیرد درصورتیکه مبلغ خسارت باید براساس بازار و تورم محاسبه شود.

 

ارسال نظر