شناسه خبر : 16475

طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی به کمیسیون بازگشت

طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی به کمیسیون بازگشت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی را جهت اصلاح به کمیسیون کشاورزی بازگرداندند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز ( سه شنبه) مجلس گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص کلیات طرح الحاق یک تبصره به قانون بیمه محصولات کشاورزی را بررسی کرده و در نهایت با ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی در راستای انجام اصلاحات موافقت کردند.

علیرضا سلیمی در جریان بررسی این طرح در اخطاری با استناد به اصول ۴۴، ۱۱۰ و ۷۵ تاکید کرد: این طرح بنا بر سیاست‌های مندرج در بند ۲- ۹ و ۱۱ اصل ۱۱۰ که تاکید دارد قانون گذاری باید در موارد نیاز باشد؛ مغایرت دارد چراکه ما اکنون در این زمینه قانون داریم و فقط می خواهیم آن را قانونی کنیم. همچنین بر اساس بند (۱۱) اصل ۱۱۰ مجلس حتما باید برای طرح‌هایی که ارائه می‌شود ساز و کاری در جهت عدم مغایرت با اصل ۷۵ که مربوط به تامین منابع مالی آن است بیندیشد که در رابطه با این طرح عملیاتی نشده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح با اصل ۴۴ و ۱۱۰ نیز بر اساس سیاست های کلی ابلاغ شده، مغایرت دارد، همچنین در زمان اجرا با بند الف ماده ۶ قانون برنامه نیز مغایرت خواهد داشت. ضمن اینکه ما در این رابطه قانون داریم بنابراین این طرح از اساس قابل طرح نیست.

علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، اخطار وی را وارد دانست و به رای گذاشت. در نهایت با موافقت نمایندگان این طرح جهت انجام اصلاحات به کمیسیون کشاورزی بازگشت.

 

ارسال نظر