شناسه خبر : 13424

۴۶۰میلیارد غرامت به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد

۴۶۰میلیارد غرامت به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: بیمه ۵۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هدف گذاری شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد آلاله افزود: سال زراعی گذشته حدود ۴۴۰هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی خوزستان زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفت که امسال این میزان با ۱۵درصد افزایش به حدود ۵۰۰هزار هکتار خواهد رسید.
وی سطح زیرکشت پاییزی در خوزستان را ۸۰۰هزار هکتار بیان و ابراز امیدواری کرد کشاورزان خوزستانی ، امسال با بیمه محصولات خود گام بلندی در ارتقای امنیت غذایی استان بردارند.
رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه به شکنندگی و آسیب پذیری بخش کشاورزی استان در برابر حوادث طبیعی همچون سیل و آفات اشاره کرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند از آسیب پذیری بخش کشاورزی استان بکاهد و توان مالی کشاورزان را افزایش دهد.
بخش کشاورزی خوزستان در خشکسالی بی سابقه ۱۳۹۷ و ترسالی و سیلاب ۱۳۹۸ متحمل خسارات سنگینی شد ودر جریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ حدود ۲۰۰هزار هکتار از اراضی در حال برداشت استان از بین رفت.

بیمه ۱.۴میلیون راس دام
رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از هدف گذاری بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین استان خبر داد و گفت:دامدارانی که اقدام به بیمه دام خود کنند هویت گذاری دام آنان به صورت رایگان انجام می‌شود.
استان خوزستان حدود سه میلیون  راس دام دارد که این تعداد ۴۵۰هزار راس آنان دام سنگین هستند.
 
پرداخت ۴۶۰میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستانی
رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: ۴۶۰میلیارد غرامت در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد و روند پرداخت خسارت همچنان ادامه دارد.
آلاله با بیان اینکه تاکنون ۵۷۰میلیارد ریال غرامت در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ثبت شده است که از این میزان ۴۶۰میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است پیش بینی کرد حجم خسارت قطعی کشاورزان خوزستانی که محصول خود را بیمه کرده اند به ۶۷۰میلیارد ریال برسد.
وی گفت: به محض وارد شدن اطلاعات خسارات به سامانه ، پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده شروع می‌شود.   

تخفیف و تقسط حق بیمه
رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: برای توسعه بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید، تشویق‌هایی همچون تخفیف برای کشاورزانی که تاکنون غرامتی دریافت نکرده اند و تقسیط برای کشاورزانی که حق بیمه بالایی پرداخت می‌کنند در نظر گرفته شده است.
به گفته وی به تازگی تعرفه حق بیمه (بیمه گذارو بیمه گر) وسقف تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی به فراخور افزایش قیمت محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید به خصوص گندم و دانه روغنی کلزا اعلام شده است.
آلاله گفت:حدود ۵۴ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی و دام را دولت و تنها ۴۶درصد حق بیمه را بهره‌بردار پرداخت می‌کند.
استان خوزستان سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی وشیلات ، به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال معادل ۱۳.۵درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند و از این حیث رتبه نخست کشوری را دارد.

 

ارسال نظر