شناسه خبر : 15874

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای تازه تاسیس برنامه‌های خود را روی بازار سرمایه متمرکز کرده‌اند

شرکت‌های بیمه‌ای تازه تاسیس برنامه‌های خود را روی بازار سرمایه متمرکز کرده‌اند

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه آرمان، با بیان اینکه شرکت‌های تازه وارد در شرایطی وارد بازار بیمه شده‌اند که سود و زیان ناشی از فعالیت بیمه‌گری، حاشیه سود قابل قبولی در بازار ندارد، اظهارکرد: شرکت‌هایی تازه تاسیس بیشتر برنامه وبازدهی خودرا روی عملیات سرمایه گذاری متمرکز کرده‌اند.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی،"کامبیزپیکارجو" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت:شرکت های بیمه ای که تازه وارد بازار می شوند به دلیل اینکه پرتفوی سنواتی و خسارت های معوق ندارند، حجم نقدینگی بیشتری برای اختصاص به بازار سرمایه یا هرنوع سرمایه گذاری پربازده دیگری دارند.

وی،ادامه داد: شرکت های بیمه ای که در سال های 80 تا 86 تاسیس شده اند در دوره ای وارد بازار شدند که حاشیه سودفعالیت بیمه گری دربازارخوب وقیمت ها تابع تعرفه بود ونرخ شکنی در بازار وجود نداشت،درعین حال تعداد شرکت های بیمه ای هم زیاد نبود.

وی،با اشاره به فضای شبه انحصاری صنعت بیمه در دهه 80، گفت: در آن دوران عملیات بیمه گری خیلی خوب و سودآورتر بود در نتیجه تمرکز شرکت ها بر انجام عملیات بیمه گری بود.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه آرمان،اذعان داشت که اگربه ترکیب سهامداری و نوع سهامداری شرکت های بیمه ای که از سال 95 تاسیس شدند نگاه کنید، بیشترکسب و کار و تمرکز این شرکت ها بر عملیات سرمایه گذاری بوده است.

پیکارجو تصریح کرد: شرکت های تازه تاسیس،برنامه های خودرا به گونه ای طراحی کردند که بیشتر درسرمایه گذاری سود کنند و شاید یکی از دلایل توفیق شرکت های تازه وارد در سرمایه گذاری همین باشد.

وی، بازارسهام را یکی از کارآمدترین بازارهابرشمرد و گفت: بازار سهام پایه اصلی توسعه فعالیت های اقتصادی هر کشوری است.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه آرمان،ادامه داد: بازار سهام ،گاهی در دوره های تجاری رونق و رکود قرار می گیرد، البته مدیران اقتصادی باید این دوره ها را به نحوی مدیریت کنند که دوران رونق بیشتر از دوران رکود باشد .

وی،گفت: هیچ شرکتی نمی تواند بگوید که به بازار سهام فکر نمی کند زیرا عملی غیراقتصادی و غیر فنی است اما میزان حجم نقدینگی که تخصیص می دهد برای خرید سهام در بازار سهام کم و زیاد می شود.

 

ارسال نظر