شناسه خبر : 15806

۳۲ هزار میلیارد برای صندوق‌های توسعه بیمه کشاورزی و عشایری اختصاص یافت

32 هزار میلیارد برای صندوق‌های توسعه بیمه کشاورزی و عشایری اختصاص یافت

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران با اشاره به خشکسالی‌های مستمر در کشور گفت: اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای تنش آبی در ایران پیشنهاد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز سه‌شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پیش از این ۳۲ هزار میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در کشور در نظر گرفته شد و این مبلغ با توجه به وضعیت خشکسالی و تنش آبی در استان‌ها توزیع شده است.

نجار به هزینه ۶۰ هزار میلیارد ریالی برای استمهال تسهیلات کشاورزان آسیب‌دیده ناشی از خشکسالی در قالب بند خ ماده ۳۳ در سال‌های قبل اشاره و تصریح کرد: در سال‌جاری ۲۰ هزار میلیارد ریال برای استمهال تسهیلات کشاورزان و عبور از وضعیت خشکسالی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۲۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده ناشی از خشکسالی به بانک‌های عامل اختصاص یافته است که مهلت جذب آن تا پایان سال‌زراعی جاری است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: توجه به بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهکارهای مطلوب برای جبران خسارت‌ها در زمان بحران به‌شمار می‌رود.

وی گفت: اجرای طرح بیمه اجباری تمامی واحدهای مسکونی دارای برق‌کشی از ابتدای سال‌جاری نیاز به مشارکت مردم دارد.

نجار تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در زمان بحران موظف به همکاری با پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هستند.

وی افزود: ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی، ۲ هزار میلیارد ریال برای صندوق بیمه عشایری و ۲ هزار میلیارد ریال به‌منظور آب‌رسانی به عشایر اختصاص یافت.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: به‌دنبال بارش‌های سیل‌آسا سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۰ سد و ۶۷ تالاب خشک و کم‌آب در کشور آب‌گیری شد و در این مدت ذخیره آب کشور افزایش پیدا کرد و بیشتر سدهای کشور افزون‌بر ۷۰ درصد آب‌گیری شد.

نجار اظهار داشت: اما هم‌اکنون کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها در کشور باعث بروز پدیده خشکسالی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر ناشی از آن شده است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران به‌ مدت ۲ روز به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

 

ارسال نظر