شناسه خبر : 15726

اختصاصی چابک آنلاین؛

تغییرات شرایط جوی درآمریکا ۵۰ میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه‌ای خسارت زد!

تغییرات شرایط جوی درآمریکا 50 میلیارد دلار به شرکت‌های بیمه‌ای خسارت زد!

تغییرات آب و هوایی تأثیر فزاینده‌ای بر ثبات سیستم بانکی جهان خواهد داشت و به طور بالقوه در بحران های مالی آینده نقش دارد.

به گزارش چابک آنلاین، مقامات تنظیم کننده مالی می توانند با استفاده از اقدامات هدفمند، درجهت کاهش خطرات مربوط به تغییرات آب و هوایی اقدام کنند.

به عنوان مثال در سال 2005 طوفانی در ایالت های فلوریدا و لوئیزیانا در ایالات متحده آمریکا رخ داد و خسارات زیادی به شهر نیواورلئان وارد کرد.

این طوفان بیش از 1200 کشته برجای گذاشت.

طوفان 2005 بیش ترین تلفات بر اثر طوفان از سال 1928 در ایالات متحده را بر جای گذاشت.

خانه و معیشت میلیون ها نفر آسیب دید و بیش از یک میلیون نفر آواره شدند.

این طوفان که بعدها به طوفان کاترینا شهرت پیدا کرد، دارای تأثیرات اقتصادی گسترده ای بود و منجر به بروز زیان خالص  10 درصدی  در بانک های آن ناحیه شد.

طوفان کاترینا فقط یک نمونه از رویداد های طبیعی است که بر وضعیت مالی اثر داشت.

بنابراین ، مهم است که تلاش های سیاست گذاران بر درک چگونگی قرار گرفتن موسسات مالی در معرض خطرات آب و هوایی و آنچه می توانند در پاسخ انجام دهند، متمرکز شود.

تأثیرات تغییرات اقلیمی بر بخش مالی

تغییرات آب و هوایی ممکن است تأثیرات منفی بر ثبات بانک ها داشته باشد.

از سوی دیگر، وقتی بانک ها به دلیل زیان انباشته تحت فشار قرار می گیرند ، اعتبارات مربوط به مشاغل و فعالیت های عادی را کاهش می دهند.

در نتیجه این استراتژی تأثیرات منفی حاصل از تغییرات اقلیمی تشدید می شود.

به طور خاص ، افزایش حوادث مربوط به آب و هوا ، از جمله سیل و طوفان ، زیرساخت ها را در معرض خطر قرار می دهد.

ازاین رو بانک ها و شرکت های بیمه را تحت تأثیر قرار می دهد و به نوبه خود باعث افزایش حق بیمه می شود.

ماسیمو تاونی مدیر انستیتوی اقتصاد و محیط زیست اروپا توضیح می دهد: "خسارت های آب و هوایی به طور قابل توجهی در سیستم مالی طنین انداز می شود."

"نتایج مطالعات به وضوح نشان می دهد که پس از اینگونه رخدادها، احتمال بقای شرکت ها تقریبا سه برابر کاهش می یابد و خطر بروز بحران های بانکی دو برابر می شود.

همچنین این ایده که "تغییرات اقلیمی ریسک سرمایه گذاری ها را افزایش می دهد و ثبات پولی را متزلزل می کند" توسط اقتصاددانان برجسته گزارش شده و مورد بحث قرار گرفته است.

ماری دالی ، رئیس بانک ذخیره فدرال سانفرانسیسکو در این باره گفت: " خسارت ناشی از شرایط جوی شدید در آمریکا به طور قابل ملاحظه ای بر بیمه ها تأثیر گذاشت و بیش از 50 میلیارد دلار در سال 2018 برای شرکت های بیمه خسارت به وجود آورده است. "

دالی ادامه می دهد: "این مساله روی مشتریان بانک ها نیز تأثیر می گذارد و شرایط آنها را برای بازپرداخت وام دشوار می کند."

" این موضوع در نهایت می تواند ترازنامه بانک ها را تحت فشار قرار دهد."

"بنابراین ، اطمینان از اینکه موسسات مالی به طور مرتب ارزیابی می کنند که در معرض خطرهای مربوط به آب و هوایی قرار دارند ، بخش مهمی از کاراست."

 

ارسال نظر