شناسه خبر : 15616

پرداخت غرامت بیمه به باغداران بسیار ناچیز است

پرداخت غرامت بیمه به باغداران بسیار ناچیز است

نماینده مردم شهرستان دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارات وارده به باغداران دماوند و سیلاب در فیروزکوه بسیار سنگین است و امیدواریم دولت هر چه سریعتر اقدامات حمایتی را انجام دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما، در پی بارش تگرگ در شهرستان دماوند و بروز خسارات سنگین به باغات میوه شهرستان،نماینده مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر جهاد کشاورزی استان تهران و عضو صندوق بیمه کشاورزی کشور جهت بررسی خسارات وارده از منطقه بازدید کردند.

نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با استمرار بارندگی در دماوند متاسفانه در بیشتر باغات خسارات به 100 درصد هم رسیده و باغات آسیب جدی دیدند و علاوه بر آن در اکثر روستاهای شهرستان فیروزکوه  جاری شدن سیلاب موجب خسارت فراوانی به روستاییان شده است.

سید احمد رسولی نژاد افزود: با توجه به اینکه باغداران ما هنوز هم محصولات سال قبل روی دستشان مانده و عدم برنامه ریزی مناسب موجب شده تا نتوانند محصولاتشان را به بازار عرضه کنند با این حادثه ناگوار نیز مواجه شدند.

وی گفت: لازم است دولت به سرعت به کمک این عزیزان بشتابد تا در این شرایط اقتصادی سخت نگرانی تگرگ زدگی که برای باغداران ایجاد شده برطرف شود.

رسولی نژاد افزود:در حال حاظر 40 درصد باغات دماوند دارای بیمه هستند و 60 در صد باقیمانده نیاز به حمایت دولت  و وزارت جهاد کشاورزی دارند تا بتوانند نسبت به احیا ، نگهداری باغات خود پس از این بحران اقدام کنند.

وی گفت: متاسفانه پرداخت قرامت بیمه به باغداران در سالهای گذشته بسیار ناچیز و ثابت بوده و این رغبت را در آنان برای بیمه کردن باغات خود ایجاد نکرده است و تقاضا داریم دولت در این خصوص نیز تجدید نظر کند.

مدیر جهاد کشاورزی استان تهران گفت: متاسفانه خسارات در این بارش ها بین 30 تا 80 درصد بوده و با توجه به فعالیت سامانه بارشی باید منتظر باشیم تا در چند روز آینده به جمع بندی نهایی برسیم و میزان دقیق را بررسی کنیم.

دکتر فصاحت افزود:به محض اتمام بارشها و ثبات در منطقه بررسی ها تکمیل شده و میزان خسارت تعین میشود و بلافاصله نسبت به پرداخت خسارت به باغداران عزیز اقدام خواهیم کرد.

 

 

ارسال نظر