شناسه خبر : 15041

اختصاصی چابک آنلاین؛

اجرایی شدن سامانه برخط اتفاقی خوب در حوزه درمان است

اجرایی شدن سامانه برخط اتفاقی خوب در حوزه درمان است

معاون بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه دانا،استفاده از سامانه برخط را یکی از اتفاقات خوب درحوزه بیمه درمان برشمرد وافزود: با اجرایی شدن این امر،مراجعه بیماربه سازمان‌های بیمه گر حذف و مستقیما می‌تواند سهم خود را بدون مراجعه به بیمه‌های پایه و مکمل دریافت کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"سیدمجتبی عطری" درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت:بخشی ازروند تاخیر درپرداخت خسارت بیمه نامه درمان، ناشی از دریافت سهم بیمه پایه و نداشتن قرارداد آن مرکز با بیمه گر پایه است که کار را دچارمشکل می کند.

وی افزود: مراجعه بیمه گذاربه بیمه گر پایه جهت دریافت سهم بیمه و بعد مراجعه به بیمه های تکمیلی برای دریافت سهم بیمه مکمل می تواند روندی طولانی باشد و گاهی ممکن است دریافت سهم بیمه پایه ماهها طول بکشد که بیمه گذار کل آن روندرا برای دریافت خسارت درنظرمی گیرد.

معاون بیمه های اشخاص شرکت بیمه دانا، گفت: درحال حاضرپرداخت  بسیاری از شرکت های بیمه ای در مدت 15 روزه قرارداد که اعلام شده انجام می شود.

عطری، با بیان اینکه بهتر است بیمه شدگان از مراکز طرف قرارداد بیمه مکمل استفاده کنند،گفت: اگر بیمه شدگان بامراکز طرف قرارداد بیمه آشنا شوند دیگر نیازی به استفاده ازمعرفی نامه نبوده و شرکت های بیمه ای سامانه هایی را طراحی کرده اند که دیگر نیازی به مراجعه به شرکت بیمه ای نیست.

وی، استفاده از سامانه برخط را که توسط شورای عالی بیمه سلامت پیگیری می شود را یکی از اتفاقات خوب در این حوزه برشمرد و افزود: اگر بیمه گذار به بیمارستان غیرطرف قرارداد هم مراجعه کند بیمه گرپایه می تواند اطلاعات را دریافت و سهم خودرا پرداخت کند.

معاون بیمه های اشخاص شرکت بیمه دانا، ادامه داد: اگر شرکت های بیمه ای بازرگانی هم بتوانند دراین سیستم وارد شوند و به صورت برخط اطلاعات را دریافت و سهم خودرا پرداخت کنند، مراجعه بیمارحذف و مستقیما می تواند سهم خودرا بدون مراجعه به بیمه های پایه و مکمل دریافت کند.

عطری با بیان اینکه  اراده اجرایی شدن این طرح وجود دارد، اظهارکرد: اگر این طرح تا سه ماهه اول سال آتی انجام شود شرایط بسیار زیاد فرق خواهد کرد.

وی،نسخه الکترونیک را از طرح های بسیارموثر در کنترل هزینه های درمانی دانست وگفت: اگرنسخ الکترونیک اجرایی شود علاوه بر پیشگیری از تخلفات احتمالی، پایش از ابتدای مراجعه بیمه شده وجود دارد.

معاون بیمه های اشخاص شرکت بیمه دانا، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح سرعت رسیدگی افزایش و مدت پرداخت خسارت کاهش می یابد و ازطرفی آن نظارتی که مدنظر است اتفاق افتاده و از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری می شود.

عطری اذعان داشت که باتوجه به تعدد شرکت های بیمه ای، پوشش نوع خدمات نیاز به اصلاح آیین نامه ها دارد که این را می توان از طریق رایزنی سندیکا با بیمه مرکزی انجام داد و خدمات را گسترده تر ومتنوع تر کرد.

وی ارائه خدمات و سرویس های مناسب تر را یکی از انتظارات اصلی بیمه شدگان عنوان کردو ادامه داد: بیمه شده انتظار دارد که درکوتاه ترین مدت ممکن از آن خدمات استفاده کند.

 

ارسال نظر