شناسه خبر : 14733

همسان‌سازی حقوق روستاییان برای صندوق بیمه عشایر ۵۳ درصد بار مالی داشت

همسان‌سازی حقوق روستاییان برای صندوق بیمه عشایر ۵۳ درصد بار مالی داشت

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: استان یزد از لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی شیرکانی عصر دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با رسانه‌های استان های مختلف کشور، در زمینه وضعیت بیمه روستاییان در این استان افزود: یزد در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه یزد از لحاظ مستمری بگیران صندوق بیمه روستاییان جزء  سه استان نخست کشور است تصریح کرد: از یزد انتظار است که در راستای بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر فاقد بیمه بیش از بیش تلاش کند و افراد بیشتری را جذب نماید.

شیرکانی با بیان اینکه شرایط برای بیمه افراد در صندوق یاد شده سخت نیست افزود: افراد در صورت داشتن تاییدیه از سازمان جهاد کشاورزی ، دهیاری ها ، شورای اسلامی و سازمان عشایر می توانند بیمه شوند.

 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در آمدند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درخصوص همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران روستایی و عشایر نیز گفت: با توجه به اینکه سرعت رشد حقوق بیش از مستمری است، میزان مستمری افراد متفاوت است و برای از بین بردن این اختلاف تصمیم گرفتیم بحث همسان سازی مستمری بازنشستگان صندوق را اجرایی کنیم، البته باید موضوع همسان‌سازی پنج تا ۶ سال یک بار انجام شود تا فاصله زیاد نشود. 

وی ادامه داد: همسان‌سازی بازنشستگان، روستاییان و عشایر از فروردین امسال اجرایی شد و ۵۳ درصد بار مالی آن بر عهده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر داشت. 

شیرکانی گفت: از دیگر اقدامات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، انتقال سوابق بیمه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و صندوق است، در صورتی که طبق قانون امکان این جابه‌جایی وجود نداشت اما با پیگیری‌های انجام شده در شهریورماه امسال و با مصوبه شورای عالی رفاه این مشکل حل شد و هم اکنون دستورالعمل‌هایی اجرایی آن توسط سازمان تامین اجتماعی و صندوق در حال تدوین است. 

۲۶ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند که سه هزار و ۷۲۹ نفر از این تعداد مستمری بگیر هستند.

 

ارسال نظر