شناسه خبر : 14722

اختصاصی چابک آنلاین؛

بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای از ایجاد شعب دوری می‌کنند/شعب شرکت‌هایی که اقتصادی نیستند باید بست

بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای از ایجاد شعب دوری می‌کنند/شعب شرکت‌هایی که اقتصادی نیستند باید بست

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد که در سال ۱۴۰۰ به واسطه صندوق بیمه حوادث همگانی و مصوبه دولت در خصوص بیمه شدن اموال منقول و غیر منقول دولتی، پرتفوی صنعت بیمه رشد خواهد داشت و ضریب نفوذ بیمه هم افزایش خواهد یافت.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "غلامرضا سلیمانی" در نشست خبری آنلاین امروز در پاسخ به سوال چابک‌آنلاین، گفت:شرکت های بیمه جدیدی که در سالهای اخیر تاسیس شده اند درحال تاسیس شعب در مراکز استان‌ها هستند که دفتر ارتباطی آنها است.

وی، افزود:شرکت های بیمه ای قدیمی مانند شرکت بیمه ایران، دانا و آسیا درمراکز استان ها شعب باز می کنند که به دلیل عدم آشنایی مردم در بعضی از شهرستان ها با صدور و یا پرداخت خسارت آنلاین است و این شعب به این دسته از بیمه گذاران کمک می کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی، اذعان داشت که بسیاری از شرکت های بیمه ای هم از ایجاد شعب دوری می کنند و با وجود فشارهایی که در این زمینه وجود دارد شعب جدید باز نمی کنند و بیمه مرکزی هم در این راستا تشویق می کند که نیازی به ایجاد شعب جدیدنیست.

سلیمانی، ادامه داد: شرکت بیمه ایران یک بررسی انجام داد که اگر واقعا شعب شرکت های بیمه اقتصادی نیستند باید آنها را بست همانند تعدادی از شعب بانک ها که اقتصادی نبودند و بسته شدند و این موضوع در شرکت های بیمه هم جدی گرفته شده است.

وی،افزود: به عنوان مثال صندوق بیمه حوادث طبیعی از سال 1400 اجرایی می شود که به تنهایی 10 درصد به کل پرتفوی صنعت بیمه اضافه می کند و در ضریب نفوذ صنعت بیمه هم تاثیر گذار است.

وی، به مصوبه دولت اشاره کرد و گفت: تمام اموال منقول و غیر منقول سازمان های دولتی در سال 1400 باید بیمه شوند که این موضوع هم باعث رشد پرتفوی بیمه ای و افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه می شود.

 

ارسال نظر