شناسه خبر : 14311

اساتید حق‌التدریس به صورت ساعتی مشمول بیمه می‌شوند

اساتید حق‌التدریس به صورت ساعتی مشمول بیمه می‌شوند

عضو شورای عالی راهبردی اساتید حق التدریس در تشریح مشکلات بیمه‌ای اساتید، گفت: «آنها با مشکلات بیمه‌ای فراوانی مواجه می‌شوند؛ مانند اینکه برایشان بیمه رد نمی‌شود یا اینکه به صورت ساعتی مشمول بیمه می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین، زهرا قدسی افزود: برخی دانشگاه‌ها هم از آن‌ها می‌خواهند که برگه‌‌ عدم درخواست بیمه را امضاء کنند؛ هرچند چنین مدرکی در مراجع رسیدگی به شکایت‌ها در ادارات کار، مورد تایید قرار نمی‌گیرند؛ اما بسیاری از اساتید از این موضوع خبر ندارند و حقوق بیمه‌ای خود را پیگیری نمی‌کنند.

رئیس انجمن صنفی اساتید حق‌التدریس استان البرز، با بیان اینکه البته دانشگاه‌ها مایل به استخدام اساتید حق‌التدریس بدون بیمه نیستند، گفت: «برخی دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که اساتید دارای بیمه را استخدام می‌کنند. 

به گفته وی،افراد بیمه شده شغل دیگری هم دارند و برای کار دوم به دانشگاه‌ها رجوع می‌کنند درحالیکه یک استاد دانشگاه اینقدر در طول ترم وقت ندارد که بخواهد شغل دومی را هم عهده‌دار شود و افزود:درنتیجه افرادی که به عنوان شغل دوم به دانشگاه مراجعه می‌کنند، قادر نیستند که هم و غم خود را در کلاس‌ها بگذارند و قاعدتا مسئولیت‌های شغل اول خود را هم به درستی انجام نمی‌دهند.

 

ارسال نظر